استانی 11:26 - 08 مرداد 1393
کرمان/
سرپرست فرمانداری ریگان گفت: به رغم اینکه حنا در گذشته از رونق خاصی در شهرستان ریگان برخوردار بوده،متأسفانه چند سالی کشت این محصول به فراموشی سپرده شده است.

منصور حسین پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، با اشاره به اینکه دو گیاه دارویی حنا و وسمه درآمد خوبی برای کشاورزان ریگانی دارند،افزود:بر این اساس،کار ترویج کشت این گیاهان دارویی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.



وی خاطرنشان کرد: ریگان از ظرفیت خوبی در زمینه کشت گیاهان دارویی و دشت ده رضای این شهرستان هم ، از آب فراوانی برای کشاورزی برخورداراست.



سرپرست فرمانداری ریگان تصریح کرد: کشاورزانی که کشت محصولات دیگر به جز خرما را در دشت ده رضای ریگان در دستور کار قرار دهند،در واگذاری موتورپمپ ها در اولویت قرار می گیرند.



حسین پور به تک محصولی بودن شهرستان ریگان اشاره کرد و یادآور شد:در صورت وارد شدن خسارت به محصول خرمای این شهرستان ، کشاورزان متضرر می شوند لذا باید کشت محصولات دیگر نیز در دستور کارقرار گیرد.



وی گفت: افرادی که قصد سرمایه گذاری در این شهرستان را داشته باشند ، می توانند با مراجعه به دبیرخانه ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان ریگان از این موتور پمپ های کشاورزی استفاده کنند.



مدیر جهاد کشاورزی ریگان نیز گفت: با ترویج کشت دیگر محصولات در ریگان ، این شهرستان از تک محصولی خارج می شود.



موسی جلالی با اشاره به کشت حنا در این شهرستان افزود: هم اکنون سطح زیر کشت محصول حنا در شهرستان ریگان 100هکتار است که از هر هکتار 4تن محصول برداشت می شود و این نشانگر حاصلخیز بودن خاک ریگان و ظرفیتی برای کشت این محصولات می باشد .



وی با اعلام اینکه محصول حنا یکی از گیاهان مقاوم نسبت به شرایط گرم و خشک است ، خاطرنشان کرد: این درحالیست که کشاورزان به دلیل کمبود ماشین‌آلات کشاورزی و نبود کارخانه حناسایی تمایلی به کشت این محصول ندارند.



جلالی تصریح کرد:با برنامه ریزی های صورت گرفته ، تدابیر اندیشیده شده و اعطای تسهیلات به کشاورزان ، این محصول در شهرستان رونق می یابد.



وی یادآور شد: به سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی کارخانه حناسایی را در این شهرستان داشته باشند ، تسهیلاتی اعطا می شود.



جلالی افزود: این محصول از اقلام صادراتی است که با توسعه کشت آن در این شهرستان می‌تواند موجب تحولات اقتصادی منطقه شود.

محصول حنا در شهرستان ریگان در سه مرحله ی اوایل مرداد، آبان و آذر برداشت می‌شود.



/انتهای پیام


4355698
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است