وبگردی 15:05 - 06 آذر 1393
صرف نظر از اثرات عمیق و تاثیرگذار عملکرد عالمان بی عمل و دانشمندان بی ایمان شیوه رایجی اکنون در حال انجام است که خطرساز و مشکل آفرین و در صورت تداوم معضل اساسی در الگوسازی و توجه ویژه به بزرگان و دانشمندان اصیل پدید خواهد آورد.

نشان های نامعتبر و چهره های کاذب

 

صرف نظر از  اثرات عمیق و تاثیرگذار عملکرد عالمان بی عمل و دانشمندان بی ایمان شیوه رایجی اکنون در حال انجام است که خطرساز و مشکل آفرین و در صورت تداوم معضل اساسی در الگوسازی و توجه ویژه به بزرگان و دانشمندان اصیل پدید خواهد آورد. اگر تا مدتی پیش پایان نامه نویسی و مقاله نویسی بصورت ISI یا علمی-پژوهشی معمول شد حالا چهره سازی و اعتباردهی مصنوعی به اشخاص یا شرکت ها توسط روابط عمومی ها و شرکت های مبتذل که هدفی جز کسب سود از هر راه و روش دارند می رود بنیان اعتماد و اعتبار دانش و هنر و مهارت را متزلزل و اهداف عالیه مراکز و نهادهای فرهنگی و علمی  را نقش بر آب کند. برخی افراد گویا هنر اصلی شان خراب کردن کارهای مطلوب به بهترین شکل آنند و این در برگزاری همایش ها و بزرگداشت بخصوص تحت عنوان جعلی "چهره های ماندگار" مثلاً پزشکی، مهندسی یا مدیریت و... هویدا است.

در این همایش ها که متاسفانه برخی نمایندگان مجلس ناآگاهانه نیز شرکت دارند دانسته و ندانسته به هویت و شخصیت استادان، هنرمندان و دانشمندانی که سالها بی چشمداشت به خدمت مشغولند صدمه و خدشه وارد می شود. افراد و شرکت هایی که تحت عنوان نامی "معتبر" را افراد "نامعتبر" را با اخذ میلیونها تومان پول می خواهند "چهره" کنند آب در هاون می کوبند. برخی از این شرکت ها که طی همین شش ماه گذشته و حالا در چند روز آینده با گرفتن مبالغی از 6 میلیون تا 17 میلیون تومان تندیس و لوح تقدیر می فروشند  متقلبانی حرفه ای اما بی هویت و منفعت طلبند که نه از خلاقیت بهره ای دارند و نه ذره ای به علم و هنر و مهارت دیگران بها می دهند. آیا موسسات دولتی و برخی مراکز تحقیقاتی و آموزشی  که در دام "روابط عمومی" های خودگرفتارند و ماهانه صدها میلیون تومان به اینگونه نشست های به ظاهر علمی کمک می کنند  در این مفاسد شریک نیستند؟

در حالی که نهادهای اصیل که هدف اصلی شان بزرگداشت و تجلیل از بزرگان علم و فرهنگ کشور است از کمترین حمایت مالی و معنوی برخوردار نیستند حجم عظیم حمایت مالی از شرکت های صوری چه معنایی دارد؟

در خلال این سالها و ماهها مرتب هشدارهای مختلف داده شده اما  این شرکت ها مافیاوار و گستاخانه همچنان به کار  سخیف خود ادامه می دهند. صرف نظر از ضربات سنگینی که اینگونه اقدامات بر موقعیت علم و عالمان وارد می کند، "شان" فروشی با ارائه نشان های بی نشان در قبال مشتی پول الگوسازی هر چهره مطلوبی را در آینده با دشواری مواجه خواهد ساخت نکته ای که به "اعتبار" و "اعتماد" عمومی لطمه اساسی وارد می کند.

 

 


5284254
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیام‌هایی که از رویاهای خود دریافت می‌کنیم. نمادها یا کهن الگوهای اولیه که از اجدادمان به ما منتقل شده‌اند، ما را از آنچه برای هر یک از ما منحصر به فرد، معتبر و مقدس است، آگاه می‌سازند. وقتی به این پیام ها توجه می کنیم، مسیر تکامل روح خود ر...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کبد مسئول جریان روان احساسات، انرژی و خون است هنگامی که کبد به درستی کار می‌کند، احساسات متعادل می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تعیین مرزهای سالم در روابط چیزی است که اکثر ما هنگام بزرگ شدن آن را یاد نگرفته ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شکست سخت نظامی صهیونیست‌ها در برابر ایران در شرایطی رقم خورد که به اذعان فرماندهان نظامی کشورمان در این عملیات نسل دوم و سوم توانمندی موشکی ایران به کار گیری شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در گفتگو با حجت الاسلام سیدعلی بطحائی، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی معاصر راهبرد‌های فرا راه آینده جبهه نرم فرهنگی بررسی شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نگهداری اشتباه از پیاز و سیر باعث جوانه زدن آنها می‌شود، از این رو برای جلوگیری از این مساله باید روش‌های صحیح برای نگهداری آنها به کار ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مروری بر زندگی جهادی سردار شهید سیدمحمد حجازی در کلام هم رزمانش را از نظر می‌گذرانید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی شما اصرار دارید در ۵ فرد متولد یک ماه، خصوصیات مشترکی پیدا کنید، درنهایت موفق می‌شوید. چون شما فقط دنبال نقطه اشتراک در آنها می‌گردید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است