بین‌الملل 10:28 - 06 اسفند 1396
دموکرات‌های عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار سندی از وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی در مقابل اتهاماتی که در یک سند مشابه منتشر شده از سوی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته میلادی به آنها وارد شده بود، دفاع کردند.

دفاع دموکرات‌ها از وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی در مقابل اتهامات جمهوری‌خواهان

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این یادداشت 10 صفحه‌ای دموکرات‌ها از سوی آدام شف، نماینده دموکرات ارشد این کمیته تالیف شده و گفته که جمهوری‌خواهان این کمیته ارزیابی اشتباهی در یادداشت ماه گذشته میلادی خود داشتند چراکه گفته‌اند تحقیقات اف‌بی‌ای درباره ارتباطات احتمالی کمپین ترامپ با روسیه در نتیجه به وجود آمدن به اصطلاح پرونده "کریستفر استیل" جاسوس سابق انگلیسی و ادعاهای تایید نشده وی درباره ارتباطات ترامپ با روسیه اجرا شده است.

این در حالی است که یادداشت دموکرات‌ها برخلاف یادداشت جمهوری‌خواهان مدعی شده که اف‌بی‌آی برای مدت هفت هفته قبل از تحویل این پرونده تهیه شده از سوی کریستفر استیل، مشغول تحقیق درباره دستیاران و نزدیکان ترامپ بوده است.

این ادعا تلویحا نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی برای گرفتن یک حکم با استناد به قانون موسوم به قانون تجسس اطلاعات خارجی (FISA) برای جاسوسی کردن از کارتر پیج،‌ مشاور سیاست خارجی کمپین ترامپ هیچ اتکایی به این پرونده نداشته است.

سند یادداشت جمهوری‌خواهان از سوی دیوید نانز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و کارمندانش تهیه شده بود و در آن یک تصویر از وزارت دادگستری ترسیم شده که در آن این وزارتخانه به هنگام تبلیغات انتخاباتی ترامپ علیه او غرض ورزی کرده است اما با این حال اشاره‌ای به نقض هیچ یک از قوانین خاص کیفری نداشته است.

براساس سند جمهوری‌خواهان اطلاعات پرونده به اصطلاح کریستفر استیل برای به دست آوردن احکام جاسوسی از کارتر پیج "ضروری" بوده‌اند.

این سند مدعی شده اندرو مک‌کیو، معاون مدیر سابق اف‌بی‌آی به این کمیته در ماه دسامبر گفته بود که بدون اطلاعات پرونده استیل هیچ حکم جاسوسی برای کارتر پیج نیز اتخاذ نمی‌شد.

سند یادداشت دموکرات‌ها به غیر از رد کردن این ادعاها می‌گوید حکم مربوط به قانون FISA و سه تمدید متعاقب آن از سوی قضاتی تایید شدند که توسط روسای جمهور جمهوری‌خواه منصوب شده بودند.

این یادداشت همچنین نشان می‌دهد که تحقیقات حقیقت یاب اف‌بی‌آی متناقض با شهادت‌های پیج در مقابل کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بعد از ادای سوگند بوده و بخش‌هایی از پرونده استیل در ارتباط با پیج را تایید کرده است.

دموکرات‌ها همچنین در این سند گفته‌اند که دیوید نانز، رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بسیاری از اسناد محرمانه‌ای که دموکرات‌ها می‌گویند ادعاهای او را نقض می‌کند، نخوانده است.

به دنبال انتشار یک سند از جانب دموکرات‌های این کمیته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: این یادداشت دموکرات‌ها ثابت می‌کند اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا مرتکب اقدامات "وحشتناک" و "غیرقانونی" شده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: یادداشت دموکرات‌ها در پاسخ به سوءاستفاده‌های انجام شده از جاسوسی‌های دولتی یک ورشکستگی کامل سیاسی و قانونی است و همه اتفاقات وحشتناکی که انجام شده را تایید می‌کند و اینکه چقدر این کارها غیرقانونی بوده‌اند.

دموکرات‌های این کمیته سند ویرایش شده خود را روز شنبه منتشر کردند و در آن هرگونه اتهام سوءاستفاده از قوانین جاسوسی آمریکا از سوی اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را رد کردند.

کاخ سفید نیز اوایل روز شنبه به این یادداشت دموکرات‌ها پاسخ داد و گفت: این یادداشت نتوانسته به نگرانی‌های جدی ناشی از یادداشت جمهوری‌خواهان پاسخ دهد.

انتهای پیام


9690915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عضو پارلمان اروپا از حزب راستگرای هلندی فروم برای دموکراسی، اوکراین را عامل حمله تروریستی در تالار کروکوس معرفی کرد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر بنیامین نتانیاهو با بازگشت هیئت اسرائیلی به قطر برای ادامه مذاکره با حماس چراغ سبز نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای سنتینل آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای پروژه به سال ۲۰۲۶ موکول شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواست تا از ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بشردوستانه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مردم یمن در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه امروز نیز راهپیمایی میلیونی برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی در حال اجرایی کردن پروژه‌ای جدید در نوار غزه برای اشغال و تصاحب بیشتر سرزمین‌های این منطقه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید در رویکرد خود در قبال کره شمالی تجدید نظر کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است