علمی فناوری 18:08 - 04 تیر 1397
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خبر داد
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از وجود خلا جدی در آموزش‌های مهارتی خبر داد و گفت: امیدوار هستیم با ایجاد سازمان آموزش‌های مهارتی پیشرفته و نیز پیگیری دوره‌های مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده این خلأ را در کشور جبران کرده و حاکمیت تفکر راهبردی را پیاده‌سازی کنیم.

راه‌اندازی مرکز آموزش‌های مهارتی پیشرفته در مهر ماه

به گزارش ایسنا، سید سعید هاشمی در نشست خبری "آغاز به کار مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده" که امروز، 4 تیر ماه با حضور دکتر محمدابراهیم مداحی رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهشکده تحقیقات کاربردی این مجمع برگزار شد، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یکی از وظایف مهم خودش را در حوزه آموزش و در جهت رفع خلأهای آن تعریف کرده است، افزود: نگاه به آموزش‌ها باید مهارت محور، محصول محور و فناوری محور باشد؛ به خصوص باید توجه کرد که در چه جاهایی بیشترین نیاز احساس می‌شود.

وی توسعه آموزش عالی در کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند و پنج برابر دنیا فارغ‌التحصیل رشته مهندسی داریم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی بیکار بودن این افراد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متوجه وجود خلأ جدی در آموزش‌های مهارتی شده‌ایم؛ ایجاد یک سازمان آموزش‌های مهارتی پیشرفته را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و قرار است که این سازمان در مهرماه راه‌اندازی شود.

هاشمی راه‌اندازی مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده را شدیدا مورد نیاز دانست و ضمن اشاره به فعالیت‌های مشابهی که با همکاری مجموعه نفت و آموزش و پرورش صورت گرفته است، افزود: از طریق همکاری با مجموعه‌های فوق آموزش‌های مبتنی بر شایسته سالاری را جلو برده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی تفکر راهبردی به‌ویژه در سطح مدیران ارشد، خاطرنشان کرد: این مرکز بر اساس مصوبه شورای عالی اداری در انتخاب مدیران حرفه‌ای با همکاری مرکز کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و جهاد دانشگاهی شکل گرفت.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با اعلام اینکه دوره‌های مرکز فوق در سه سطح "مقدماتی"، "متوسطه" و "پیشرفته" برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا مدیران کنونی نیز بتوانند با شرکت در این دوره‌ها پروژه‌های مسئله دار و دشوار خود را حل و فصل کنند.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شبکه گسترده در کشور امیدواریم که بتوانیم با پیگیری این دوره‌ها حاکمیت تفکر استراتژیک را در سطوح مختلف مدیریتی پیاده کنیم.

به گزارش ایسنا، دوره‌های مرکز تربیت مدیران راهبردی جهادی آینده از 4 مرداد ماه شروع می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام از امروز به سایت www.governance.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام


9822546
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است