سیاسی 15:10 - 05 اسفند 1396
در گزیده اخبار سیاسی۵ اسفند بخوانید؛
رد فرضیه وضعیت نامساعد جوی و توربولانس در سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، برگزاری نشست الگوهای نظم منطقه‌ای در جهان پساداعش، آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر «حمید بقایی» و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روزهای شنبه (پنجم) اسفندماه ۱۳۹۶ است که در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.

یادداشت مطهری خطاب به احمدی نژاد/آخرین دادگاه بقایی/تعیین تکلیف  متهمان آشوب‌های گلستان هفتم...

به گزارش ایسنا، رییس جمهور در سی‌ویکمین جشنواره خوارزمی با اشاره به اینکه عده‌ای معتقد بودند که به دانشگاه و علوم جدید نیاز ندارند و تلاش می‌کردند که علم را به سنتی و جدید تقسیم کنند گفت: اشتباه است که بخواهیم ریشه هر علمی را در آیه و روایات پیدا کنیم. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر لزوم فعالیت و پژوهش آزاد اساتید و دانشجویان و اهمیت تعامل علمی با دنیا اظهار کرد: در رشته‌های تخصصی علم و دانش باید با دنیا در تماس باشیم و این حرفی درست نیست که ما به اساتید و پژوهشگران خود مشکوک باشیم.

سخنگوی دولت در گفتگو با روزنامه لوموند  فرانسه در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت: ما باید حرفهای فرزندانمان را بشنویم، حتی اگر در پاره‌ای از موارد برای استیفای حقوقشان صدایشان را هم بلند کرده باشند. نوبخت همچنیندر بخش دیری از این مصاحبه تاکید کرد: درباره امنیت ملی و ظرفیت دفاعی‌مان مذاکره نمی‌کنیم.

محمود سریع‌القلم استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه بهشتی با اشاره به اینکه به چارچوبی کلان برای تولید ثروت نیازمندیم، گفت: هر کشوری محتاج یک چارچوب کلان است که مورد اجماع تمام جریان‌های سیاسی، گروه‌های مرجع، بخش خصوصی و آحاد مردم باشد. وی با بیان اینکه دکترین امنیت ملی داریم ولی دکترین سیاست خارجی نداریم توضیح داد:به نظر می‌رسد کشور ما دکترین امنیت ملی قابل توجهی دارد ولی سیاست خارجی که عمدتا به مسایل اقتصادی و تعامل اقتصادی با بنگاه‌ها و کشورها مربوط می‌شود، دکترین ندارد یا خیلی ضعیف است

رئیس کمیسیون عمران مجلس از  رد فرضیه وضعیت نامساعد جوی و توربولانس در سقوط هواپیمای تهران - یاسوج خبر داد و گفت: فرضیه پرواز هواپیما در سطح پایین‌تر از استاندارد جایگزین فرضیه قبلی شد.

در همین زمینه یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قصور در سقوط هواپیمای ATR روشن است، گفت که کمیسیون اصل ۹۰ وارد بررسی موضوع سقوط این هواپیما خواهد شد.

آیت الله هاشمی شاهرودی  در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شاهد رفتارهایی خارج از چارچوب دین و قانون از کسانی هستیم که در کشور مسئولیت و اختیارات داشته و یا دارند، گفت: کسانی که می بایست پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خود در قبال مردم و کشور و نظام باشند، مطالبی را مطرح می کنند که خوراک تبلیغی دشمنان و رسانه‌های معاند بیگانه را فراهم می کند.

همچنین علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در یادداشتی  بابیان اینکه بهتر بود پیشنهادات احمدی‌نژاد قبل از بازداشت دوستانش مطرح می‌شد، با طرح این سوال که آیا اظهارات احمدی‌نژاد به معنی تهدید قوه قضائیه برای افشای حقایق است؟ خطاب به وی گفت: بسیاری از پیشنهادات شما درست است اما بهتر آن بود که این‌ها را در زمان صدارت خود و لااقل قبل از بازداشت دوستان‌تان و مطرح شدن پرونده‌های خودتان می‌گفتید.

وزیرامورخارجه کشورمان  به عنوان سخنران افتتاحیهدر نشست الگوهای نظم منطقه‌ای در جهان پساداعش حضور یافت و گفت: ما در منطقه شاهد شکست سرزمینی داعش بوده‌ایم نه شکست تفکر داعش و خود داعش و باید این دو را از همدیگر تفکیک کنیم. ظریف در بخش دیگری از صحبتهای خود در بیان تفاوت دوران گذار کنونی با دوران گذار قبلی تصریح کرد:در حال حاضر در یک جهان پساغربی زندگی می‌کنیم. البته این سخن به این معنا نیست که غرب از بین رفته است یا به زودی نابود می شود. وی همچنین در حاشیه این همایش باتاکید بر اینکه ایران نقش بسیار مهمی را در مبارزه با داعش ایفا کرد گفت: مقابله با خطر داعش و تفکر افراطی نیاز به برنامه‌ریزی درازمدت و گفت‌وگو بین کشورهای منطقه دارد.

یک نماینده حزب دموکرات کردستان عراق در روسیه، تاکید کرد: دولت ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای از نفوذ خود برای توقف حملات ترکیه به عفرین استفاده کند.خوشوی بابکر با بیان اینکه کردهای سوریه در اعتراض به حملات ترکیه به شمال سوریه در مذاکرات سوچی شرکت نکردند، گفت: کردهای سوریه پیش از این در بسیاری از مذاکرات مربوط به صلح شرکت می‌کردند ولی این بار در اعتراض به حملات ترکیه به شمال سوریه در مذاکرات سوچی شرکت نکردند.وی تاکید کرد: کردهای سوریه تجزیه‌طلب نیستند.

تصمیم ترامپ درباره ایران و فلسطین در "مه"

وزارت خارجه آمریکا جمعه شب اعلام کرد که سفارتش در رژیم اسراییل را در ماه "مه" به قدس منتقل می‌کند، این دومین تصمیم و اقدام مهم و جنجالی است که دونالد ترامپ برای این ماه در نظر گرفته است. ترامپ در ماه مه نیز با تصمیم تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریم‌های ایران در چارچوب برجام روبه‌روست.

هشتمین و آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر «حمید بقایی» در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر برگزار شد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به حادثه چند روز پیش منطقه پاسداران تهران، اظهار کرد: یک بار دیگر به جریانات و گروههای سیاسی هشدار می دهم که قانون اساسی مرز آزادی را تعیین کرده است و هیچ کس حق ندارد به بهانه آزادی امنیت مردم، جان و مال و ناموس شهروندان را به خطر بیاندازد و امنیت را مخدوش کند. وی افزود: متهمان آشوب‌های اخیر در منطقه پاسداران تعیین تکلیف شدند.

انتهای پیام


9689849
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از تدوین و انتشار کتاب اولویت‌های پیشنهادی دوازدهمین دوره مجلس در این مرکز خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تغییر معادلات بین المللی بعد از عملیات وعده صادق نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم فسا در مجلس دوازدهم درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان سازمان امور مالیاتی را موظف کرد هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی را به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی بپذیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون بهداشت مجلس درباره دلایل کمبود و گرانی دارو برای ارجاع به قوه قضاییه در مجلس قرائت شد که نمایندگان با آن مخالفت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور عقلانیت انقلابی است چون فرصت اعتماد مردم به نیرو‌های انقلاب را صرف کار‌های بنیادین می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرلشکر باقری گفت:وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در مجلس قرائت شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است