اجتماعی 16:27 - 14 شهریور 1394
بررسی‌ها حاکی از آن است که تنوع زیستی زیر زمین یعنی همان جهان خاک، باکتری‌ها و حشرات، نقش مهمی در تنظیم اکوسیستم روی زمین بازی می‌کند.

حفظ اکوسیستم‌های زیرِ زمین هم ضروری است

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ کرم‌ها،‌ حشرات و باکتری‌ها ممکن است همچون شیرهای جنگل، برندگان جایزه نوبل و دیگر تحسین شوندگان روی زمین جالب و جذاب نباشند اما مطالعات جدید نشان می‌د‌هد جهان زیر زمین، نقش حیاتی در ذخیره کربن و تامین مواد مغذی خاک ایفا می‌کند.

تنوع زیستی در زیر زمین، چندان قابل دید و بررسی نیست اما در یک مشت خاک می‌توان جانداران بیشتری را نسبت به تمامی مهره‌داران روی زمین پیدا کرد.

«آیمی کلاسن»، یکی از کارشناسان این مطالعه از مرکز کلان بوم‌شناسی، ‌تکامل و آب و هوا در دانمارک گفت: لازم است به این نوع از موجودات توجه بیشتری داشته باشیم تا درک بهتری از این اکوسیستم‌ها بدست آوریم.

در این بررسی آمده است تنوع زیستی خاک 32 درصد از تنوع مشاهده شده در کارکردهای اکوسیستم را شامل می‌شود در حالیکه تنوع زیستی گیاهی 42 درصد را دربرمی‌گیرد.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، اکوسیستم‌ها چندین کارکرد دارند که تمامی آن‌ها حائز اهمیت هستند. آن‌ها کربن را در خاک و زیست توده که کاربرد گسترده‌ای برای تغییرات آب و هوایی دارد، ذخیره می‌کنند. همچنین مواد مغذی متفاوتی را که بر نواحی طبیعی تاثیر دارند، منتشر می‌کنند. بنابراین لازم است به عملکردهای متعدد اکوسیستم‌ها،‌ چگونگی کنترل آن‌ها و نیز به نحوه تغییراتشان توام با تغییرات جوی توجه شود.

انتهای پیام


7010336
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است