استانی 23:08 - 28 بهمن 1398
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان عنوان کرد:
ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به تامین ورق های عریض مورد نیاز در طرح گوره به جاسک گفت: تا امروز حدود ۸۰ هزار تن ورق عریض توسط شرکت تولید و تحویل داده شده است.

تولید حدود ۸۰ هزار تن ورق عریض برای طرح گوره

امین ابراهیمی شامگاه دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در حاشیه بازدید وزیر نفت از شرکت فولاد اکسین خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این سفر به منظور پیگیری بحث ورق های سرویس ترش طرح گوره به جاسک انجام شده است، اظهار کرد: پروژه انتقال نفت خام از جنوب غرب ایران به جنوب شرق (طرح گوره به جاسک)، به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر با نیاز ۳۶۶ هزار تن ورق است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به تحریم های صورت گرفته و حمایت شرکت نفت فرصتی برای شرکت های داخلی پیش آمد که از مرحله سنگ تا لوله را به صورت داخلی بومی سازی کنند و بدین منظور زنجیره ای از فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین خوزستان و لوله سازی اهواز تشکیل شد که با همت آنها از مرحله سنگ تا لوله بومی سازی شد.

ابراهیمی تصریح کرد: تا امروز نزدیک به ۸۰ هزار تن ورق تحویل داده شده و در این زمینه هدف افزایش ظرفیت تولید است که با پیگیری های وزیر نفت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ماهیت شکل گیری شرکت فولاد اکسین خوزستان مربوط به شرکت نفت و گاز است، گفت: در سنوات گذشته تمایل بیشتری به واردات محصولات نفت و گاز وجود داشته است که به دلیل تحریم ها فرصتی فراهم شد که به بومی سازی و استفاده از تجهیزات داخلی توجه بیشتری شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد: آزمایشگاه خوردگی فولاد که امروز به دست وزیر نفت به بهره برداری رسید، بزرگترین آزمایشگاه خوردگی کشور و یکی از الزامات اعطای ساخت ورق های مورد نیاز طرح گوره به جاسک به شرکت فولاد اکسین بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: امیدواریم با توجه به تغییر رویکردی که در مجموعه فولاد  اکسین رخ داده است بتوانیم در سایر پروژه ها از جمله پروژه های مربوط به حوزه گاز نیز حرکت های مثبتی انجام دهیم.

انتهای پیام


10399102
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است