استانی 03:43 - 01 آبان 1393
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح تحول سلامت بدون برخورداری از تجهیزات مناسب نمی‌تواند پیاده‌سازی شود.

طرح تحول سلامت بدون برخورداری از تجهیزات مناسب قابل اجرا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و تجهیزات پزشکی، دندان‌پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و توانبخشی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی کشور و همچنین با حضور اصحاب رسانه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان گشایش یافت. 

این نمایشگاه از 29 مهر تا دوم آبان‌ماه با حضور 85 مشارکت‌کننده در قالب 149 غرفه از استان‌های مختلف طی ساعات بازدید 10 صبح تا 6 بعد از ظهر دایر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امیدواریم با حضور فعال شرکت‌ها در این نمایشگاه، سیستم بهداشتی-درمانی استان بتواند خدمات بهتری را به مردم ارائه دهد.

غلامرضا اصغری با اشاره به تأثیر برپایی نمایشگاه در رشد صنعت تجهیزات پزشکی، اظهار کرد: با امکانات و تجهیزاتی که در این نمایشگاه ارائه شده می‌توان سطح خدمات را ارتقا داد و رضایت‌مندی بیشتر مردم را حاصل ساخت.

وی در پایان از برگزارکنندگان نمایشگاه تقدیر کرد. پس از مراسم روبان‌چینی، مسئولان در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خبری شرکت کردند.

گفتنی است رشد کمی و کیفی نمایشگاه نسبت به دوره‌های گذشته، برگزاری کارگاه‌های علمی و سمیناری با امتیاز بازآموزی و دعوت و حضور معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مختلف برای بازدید از نمایشگاه از جمله ویژگی‌های این دوره است.

هیئت 70 نفره مهمان نمایشگاه اصفهان

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: با بررسی‌های انجام شده و اتخاذ نظر از متخصصین امر، نمایشگاه پزشکی اصفهان به صورت دوسالانه برپا می‌شود و در برخی کشورها مقطع زمانی نمایشگاه‌های پزشکی هر چهار سال یک بار است.

رسول محققیان در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه دو سالانه صنایع و تجهیزات پزشکی اصفهان با اشاره به این که خوشبختانه نگاه و نگرش دانشگاه علوم پزشکی طی دو سال گذشته، نگاهی علمی و حرفه‌ای به نمایشگاه بوده است، اظهار کرد: سیر تغییرات تجهیزات پزشکی در جهان به گونه‌ای است که اگر نمایشگاه‌های مرتبط با آن هر ساله برگزار شود، تکراری و فاقد نوآوری خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌ها در مسیر برندسازی عناوین نمایشگاهی خود در سطح منطقه قرار دارد و یکی از عناوینی که برندسازی آن در حال انجام است، همین نمایشگاه پزشکی است. 

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: امید است با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان در بخش علم و صنعت پزشکی، بتوانیم با برگزاری این نمایشگاه و نمایش تولیدات استان، سهم اصفهان را از صنعت پزشکی کشور افزایش دهیم چرا که سهم فعلی این استان، ممتاز و ویژه نیست.

وی با اعلام اینکه با توجه به حمایت‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌های علمی و جانبی نمایشگاه به عنوان یکی از شاخصه های موفقیت هر نمایشگاه قوت گرفته است، بیان داشت: همچنین 70 نفر از متخصصین از معاونت‌های درمان و ادارات تجهیزات پزشکی استان‌های مختلف برای بازدید نمایشگاه، به اصفهان سفر خواهند کرد که امیدواریم مشارکت‌کنندگان بتوانند بهره‌برداری لازم را از این مهمانان داشته باشند.

طرح تحول سلامت بدون برخورداری از تجهیزات مناسب قابل اجرا نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه گفت: پیشرفت صنایع و تجهیزات پزشکی به حدی بوده است که در حال حاضر حتی از تجهیزات رباتیک نیز در این زمینه استفاده می‌شود و نقش این تجهیزات در بخش درمان و تشخیص بسیار قابل ملاحظه است.

حیدرعلی داوری در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع پزشکی اظهار کرد: معرفی شرکت‌ها و آخرین تجهیزات پزشکی استان و کشور، هدف اصلی این نمایشگاه است چراکه متأسفانه با وجود تولید بسیاری از این تجهیزات در سطح کشور، هنوز مصرف‌کننده و وابسته هستیم.

وی پیام این نمایشگاه را حرکت به سمت بومی‌سازی تجهیزات پزشکی عنوان کرد و افزود: دانش پزشکی بدون تجهیزات، قابل پیاده‌سازی نیست اما از سوی دیگر دستگاه‌ها باید در جایگاه مورد نیاز استفاده شوند نه اینکه به مرحله‌ای برسیم که تجهیزات، جای دانش را گرفته و پزشک، تشخیص و درمان خود را رها کند.

داوری تصریح کرد: فاصله ما با کشورهای پیشرفته، به معنای نداشتن تخصص لازم و یا تجهیزات جدید نیست بلکه به نگاه و تفکر ما به مقوله سلامت بر می‌گردد و خوشبختانه تولیدات ایران در مقایسه با کشورهای در حال توسعه و کشورهای منطقه از کیفیت بسیار بهتری برخوردار است.

وی در پایان یادآور شد: طرح تحول سلامت بدون برخورداری از تجهیزات مناسب نمی‌تواند پیاده‌سازی شود و یکی از اهداف این نمایشگاه نیز معرفی تجهیزات کارآمد و جدید به مراکز درمانی، ادارات تجهیزات پزشکی کشور، معاونت‌های درمان استان‌ها و بیمارستان‌ها است و بدون شک این مراکز از نمایشگاه بازدید و خرید خواهند داشت.

تمرکز صنعت تجهیزات پزشکی کشور در اصفهان

همچنین رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی معاونت درمان استان گفت: پروژه شهرک سلامت که طی دو سال آینده در اصفهان افتتاح خواهد شد، یکی از مدرن‌ترین پروژه‌های سلامت خاورمیانه است که آخرین تکنولوژی‌های سلامت را در اختیار خواهد داشت و وجود این پروژه می‌تواند، نمایشگاه پزشکی اصفهان را نیز در ایران بی‌رقیب کند.

اصغر بکرانی با اعلام اینکه امید است با تخصصی‌تر کردن نمایشگاه اصفهان در هر دوره و نیز برپایی کنگره‌ها و همایش‌های تخصصی در کنار آن، به این مرحله دست یافت، اضافه کرد: امیدواریم نمایشگاه این دوره نیز مقدمه و پایه‌ای برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر باشد.

وی افزود: بخش عظیمی از صنعت تجهیزات پزشکی کشور در اصفهان متمرکز شده است و بنابراین باید با نگاه منطقه‌ای به نمایشگاه‌ها، بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه پزشکی کشور را نیز در استان اصفهان برگزار کرد.

رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: آن چه در ایران تولید می‌شود، از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و ایران در بسیاری از تجهیزات پزشکی، از واردات بی‌نیاز است، حتی بسیاری از شرکت‌های ایرانی محصولات خود را به قلب اروپا صادر می‌کنند و شانه به شانه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جهان به رقابت می‌پردازند، بنابراین چشم‌انداز و افق روشنی در این زمینه وجود دارد.


5018640
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است