سیاسی 14:53 - 28 مهر 1397
در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ مهر بخوانید؛
واکنش جنیدی به تمدید تعلیق از لیست سیاه گروه اقدام مالی، رشد چشمگیر درآمدهای نفتی و انضباط مالی در شش ماهه اول سال ۹۷، واکنش اینستاگرامی سردار غیب‌پرور به حادثه تروریستی میرجاوه، اطلاعیه تمدید مهلت ثبت نام جذب اختصاصی آزمون قضاوت سال ۱۳۹۷، تاکید فرمانده سپاه بر فراهم نمودن تسهیلات خدماتی و رفاهی زائرین پاکستانی اربعین، آیا مرگ زن، "مهریه" را ساقط می‌کند؟ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و هشتم مهرماه ۱۳۹۷ است.

پیگیری وضیعت سربازان ربوده شده/موفقیت ایران در تمدید تعلیق از لیست سیاه/بررسی CFT در مجمع تشخیص

به گزارش ایسنا، صفحه رسمی سردار غیب‌پرور در اینستاگرام با انتشار پستی به حادثه تروریستی میرجاوه واکنش نشان داد. در این پست تاکید شده است که آنچه در میرجاوه اتفاق افتاد حقارت و پستی تروریست‌ها بود.

درهمین رابطه فرمانده ارتش پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با سرلشکر باقری، اقدامات صورت‌گرفته جهت تعقیب و دستگیری تروریست‌های رباینده مرزبانان ایرانی را توضیح داد. در این مذاکره تلفنی، سرلشکر باقری بر ضرورت حضور و استقرار هرچه بیشتر نیروهای نظامی و مرزبانی پاکستان در مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تثبیت امنیت در این مناطق و ممانعت از تحرکات اشرار و تروریست‌ها تأکید کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز طی سفر دو روزه به مشهد مقدس از صنایع دفاعی مستقر در مشهد بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولیدات دفاعی این استان، تعاملات با نیروهای مسلح، انجام پروژه ها و قراردادها قرار گرفت. امیر سرتیپ حاتمی در این بازدیدها با بیان اینکه گام‌هایی مهم در تجهیز نیروهای مسلح در حوزه دریا برداشته‌ایم، از متخصیص صنعت دفاعی خواست تا با ابتکار و خلاقیت و تکیه بر دانش بومی با رویکرد انقلابی و جهادی، در کمترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز نیروهای مسلح باشند.

جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهوری در واکنش به تمدید تعلیق از لیست سیاه گروه اقدام مالی گفت: تمدید تعلیق از لیست کشورهای مشمول اقدامات سخت مقابله‌ای مالی و بانکی، یک موفقیت دیگر درنبرد حقوقی هوشمندانه‌ای است که دولت و ملت ایران برمبنای معیارهای مشروعیت و مدنیت بین المللی در قبال دولت ایالات متحده تحصیل کرده‌اند.

همچنین صبح امروز، لایحه CFT در هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اجناس و کالاهای موجود در فروشگاه‌ها همگی قبل از گران شدن دلار تدارک دیده شدند، گفت: ما وارداتی با ارز ۱۷ یا ۱۸ هزار تومانی نداشته‌ایم. محمد کاظمی با تاکید بر کنترل احتکارهای خانگی و همکاری خود مردم برای کاهش قیمت‌ها و کنترل وضعیت فعلی گفت: اگر بتوان حرص و ولع را در جامعه کنترل کرد و اگر فردی چیزی را که نیاز ندارد خریداری نکند، شرایط روز به روز عادی تر خواهد شد.

همچنین محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری رشد چشمگیر درآمدهای نفتی و همچنین انضباط مالی را شاهد بودیم، ‌ابراز امیدواری کرد که در شش ماهه دوم با ثبات بیشتر در قوانین و تثبیت نرخ ارز آرامش به حوزه اقتصاد کشور برگردد.

یک عضو کمیسیون صنایع و و معادن مجلس هم  چرایی تبعیت سازندگان ساختمان از نماهای غربی و دلایل پیاده نشدن الگوی ایرانی اسلامی بافت و نمای شهری را تشریح کرد و گفت: به نظر بنده تبعیت شهروندان از بافت و نمای شهری منطبق بر الگو و استانداردهای ایرانی اسلامی، ۳۰ درصد است.

رئیس‌جمهور آمریکا با غیرقابل قبول خواندن مرگ جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد دولت عربستان در کنسولگری این کشورمدعی شد که مسائل مرتبط با وی باید با دقت و ملاحظه پیگیری شوند چراکه ریاض متحد بالقوه‌ای علیه ایران محسوب می‌شود. دونالد ترامپ در ادامه گفت: آن‌ها (عربستان) متحد خوبی برای ما در خاورمیانه بوده‌اند. ما به عربستان برای مقابله با ایران نیازمندیم.

وزیر خارجه بحرین نیز در گفت‌وگو با یک شبکه سعودی بار دیگر مدعی دخالت جمهوری اسلامی ایران در بحرین شد و گفت که ایران و قطر در سال ۲۰۱۱ برای سرنگونی نظام بحرین از احزاب موجود در این کشور حمایت کردند.

دبیرکل جنبش نُجَباء با بیان این که دولت و ملت عراق در مرحله مهمی از تقویت روابط با جمهوری اسلامی قرار دارند، زیرا ایران در زمان حمله داعش به عراق تنها کشوری بود که درکنارشان ایستاد، تاکید کرد: تاریخ زحمات ایران برای عراق را با قلمی از طلا ثبت خواهد کرد. شیخ اکرم الکعبی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا ضمن تشریح حوزه‌های فعالیت تشکیلات متبوع خود در کشورهای سوریه و عراق  در مورد روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را ارائه کرد و از چالش‌های جریان  مقاومت عراق در مبارزه با قدرت‌های مستکبر، مزدوران تکفیری و خائنان داخلی، تلاش‌های بی‌دریغ تهران برای نابودی تروریسم در کشور همسایه خود، نقش رهبری ایران و سردار سلیمانی در جبهه مقاومت، خیانت‌های آمریکا به عراق در پوشش ائتلاف ضد داعش ، خواب صهیونیست‌ها و سه کشور عربی امارات، عربستان و قطر برای فتنه‌انگیزی طائفه‌ای و افق  روابط ایران و عراق با توجه به روی کار آمدن دولت جدید بغداد سخن گفت.

یک منبع امنیتی در استان ذی قار عراق اعلام کرد که روزانه ۶ هزار زائر ایرانی وارد این کشور می شوند و تاکنون تعداد زائران ایرانی به ۶۰ هزار نفر رسیده است.وی افزود : دستگاه‌های امنیتی برای تسهیل روند عبور و مرور این زائران و مطمئن شدن از ویزاهای آنان برای خدمت رسانی از طریق مواکب تلاش می کنند.

همچنین فرمانده کل سپاه در ابلاغی به فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ، بر فراهم نمودن تسهیلات خدماتی و رفاهی زائرین پاکستانی اربعین حسینی تاکید کرد.

آیا مرگ زن، "مهریه" را ساقط می‌کند؟

در روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مردی پس از آن که همسرش مهریه‌اش را به اجرا گذاشت، با خودرو او را زیر گرفت و او را به قتل رساند. فارغ از مباحث مختلفی که می‌توان در رابطه با علل و عوامل بروز حوادث اینچنینی داشت این سوال مطرح می‌شود که آیا با قتل زوجه یا حتی مرگ طبیعی او، تکلیف زوج به پرداخت مهریه از بین می‌رود؟

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای از تمدید مهلت ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷ خبر داد.

انتهای پیام


9948319
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است