اجتماعی 10:47 - 07 دی 1393
شاعری خواستار شد:
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: مشکل آلودگی آب زمین های کشاورزی باید با ایجاد تصفیه خانه رفع شود نه اینکه مزارع شهری تغییر کاربری داده و از بین بروند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در بازدید از وضعیت محیط زیست منطقه 19 با اعلام این مطلب اظهار داشت: باید آبی که وارد این زمین های کشاورزی می شود تصفیه شود و نباید بگذاریم که این مزارع شهری تغییر کاربری داده و تبدیل به مناطق مسکونی شوند.



شاعری با اشاره به عملکرد منطقه 19 در حوزه محیط زیست گفت: با نگاهی  به شاخص های زیست محیطی مشاهده می شود که عملکرد منطقه رضایت بخش است، با این حال باید همواره شاخصهای زیست محیطی در مناطق پایش شده و اطلاعات به روز باشند. 



وی با بین اینکه هدف مدیریت شهری بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی در شهر است، تصریح کرد: تمامی اقداماتی که در شهر تهران انجام می شود از ساماندهی و مدیریت پسماندها گرفته تا مدیریت ترافیک و پایش مداوم شاخصهای زیست محیطی، همه در جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان است چرا که با ارتقاء کیفیت زندگی می توانیم ادعا نماییم شهروندانی با نشاط و سالم داریم. 



شاعری اضافه کرد: تمامی کسانی که در علم توسعه پایدار شهری صاحب نظر هستند معتقدند که شهری پایدار است که شهروندانش در یک رفاه نسبی به سر برده و شاداب، با نشاط، با انگیزه و از یک انسجام و تعادل روحی و روانی مناسب برخوردار باشند. 



وی با تاکید بر اینکه شهرها را نمی توان تنها با کارمند و مدیران دولتی اداره کرد، گفت: شهر باید با کمک و مشارکت شهروندان اداره شود و اگر شهروندان آموزشهای لازم را ببینند و فرهنگ زیست محیطی ارتقاء یابد به طور حتم مدیریت شهری می تواند با زحمت و هزینه کمتری شهر را اداره کرده و کیفیت زندگی را بالا ببرد.  



شاعری بیان داشت: شعار شهروند مسئول زمانی محقق می شود که آگاهی مردم افزایش پیدا کند و مهارتهای لازم برای اداره شهر به شهروندان داده شود. 

 

وی تاکید کرد: در کارهایی که مردم می توانند انجام دهند نباید هیچ گونه دخالتی صورت بگیرد به همین دلیل مشارکت مردم اساس کار مدیریت شهری است. 



شاعری با اشاره به اینکه در شهر تهران حدود 65 درصد شبکه فاضلاب داریم که تنها 25 درصد شهروندان به شبکه اتصال دارند گفت: این وضعیت موجب آلوده شدن آبهای زیر زمینی و زمین های کشاورزی می شود بنابراین باید پیگیری های لازم جهت اتصال به شبکه برای شهروندانی که امکان اتصال دارند، به صورت جدی از سوی آبفای شهری به عمل آید. 



وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 وزارتخانه در آلودگی آب و 15 سازمان و وزارتخانه در آلودگی هوا نقش دارند بیان کرد: آلودگی صوتی در مناطق 21،9،10 بیش  از حد مجاز است همچنین برخی مناطق از جمله منطقه 21 هنوز شبکه فاضلاب ندارند و همین مسائل موجب می شود که با وجود توسعه کالبدی شهر شاخصهای کیفی و زیست  محیطی در آن ضعیف باشد،که چاره اصلی کار مدیریت یکپارچه شهری است. 



شاعری خاطرنشان کرد: ستاد محیط زیست به طور مستمر در حال پایش شاخص‌های زیست محیطی است و این اطلاعات را در اختیار مناطق قرار می دهد تا شهرداران مناطق از وضعیت منطقه خود آگاه شوند و درصدد رفع نواقص برآیند.



انتهای پیام/


5499519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال خواستار شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تمامی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ در سراسر کشور جهت شرکت در دوره کارآموزی مربوط که از پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود؛ باید ثبت نام کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود تذکرهای قبلی متاسفانه شاهد این هستیم که هر روز رفیوژهای جدیدی که بسیار هزینه بر هستند وسط خیابان‌ها سبز می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار گودرزی گفت: مأموران هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم ۵۲۰ کیلوگرم مواد افیونی را کشف و ضبط کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه یک تهران گفت: سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های شهری با ایجاد قرارداد‌های لازم در ابتدای سال ۱۴۰۳ اولویت اصلی منطقه یک است تا در اردیبهشت ماه شاهد اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در ایران گفت: بیش از ۲۰۰ مقاله به دفتر همایش رسیده که این نشان دهنده پتانسیل و توانایی ویژه این حوزه برای شناختن زوایای مختلف محیط زیست است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۲۱ تهران در جلسه ساماندهی بساط گستران از برنامه‌ریزی دقیق، آسیب شناسی و رسیدگی به مشکلات با هدف گسترش و نگهداشت بازارچه تهرانسر در منطقه خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در مراسمی بصورت همزمان در سراسر کشور، ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران واگذار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تاسیس آموزشگاه در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است