استانی 11:25 - 26 مهر 1397

پیشنهاد تغییر بستر تولید سرم‌های ضد مار و عقرب از اسب به انسان

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر پور فتح الله صبح پنجشنبه در دیداری مشترک با رئیس موسسه رازی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون تجربیات خوبی درزمینهٔ تولید داروهای مشتق از پلاسما دارد، گفت: حدود ۶۰ درصد این داروها به روش پالایش قراردادی با استفاده از ظرفیت پالایشگرهای خارجی تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه موسسه رازی سابقه خوبی در تولید ایمونوگلوبین‌های اختصاصی و سرم‌های ضد مار و عقرب دارد، افزود: این محصولات در دنیا دارای ارزش بالایی بوده و حدود ۷۰ درصد قیمت سرم های ضد اختصاصی مربوط به ماده اولیه آن است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور پیشنهاد تغییر فرآیندهای بستر تولید سرم ضد مار و ضد عقرب موسسه رازی از طرف این سازمان را مطرح کرد و گفت: در این شیوه، بستر تولید سرم های ضد مار و ضد عقرب از اسب به انسان تغییر می‌یابد.

پورفتح الله با اشاره به تجربه این سازمان درزمینهٔ تولید پلاسمای اختصاصی ضد هاری و اینکه این فرآیند را می‌توان برای تولید سایر سرم های ضد اختصاصی گسترش داد، گفت: با توجه به سابقه طولانی موسسه رازی در تولید سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب‌زدگی، پیشنهاد داده‌ایم در قالب طرح تحقیقاتی مشترک با این موسسه، ابتدا از طریق امکان‌سنجی، فرآیند تغییر از بستر اسب به بستر انسانی را بررسی کنیم و در صورت مثبت بودن نتیجه، وارد فازهای بعدی شویم.


9946375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است