سیاسی 12:51 - 08 اسفند 1395
ترقی در دیدار معاون حزب کمونیست چین:
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در دیدار معاون وزیر ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین گفت: جبهه مقاومت در چند ماه آینده، صلح و امنیت را دوباره به منطقه بازمی گرداند.

جبهه مقاومت، صلح را به منطقه بازمی گرداند

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا ترقی رئیس هیات اعزامی حزب موتلفه اسلامی به چین در دیدار «لی ژون» معاون وزیر ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین با اشاره به تحولات مهم و استراتژیک در روابط میان دو کشور اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور، وزیر دفاع و سایر مقامات چینی به ایران و امضای تفاهم‌نامه‌های جامعه راهبردی بین دو کشور، دستاورد ارزشمندی در روابط ایران و چین محسوب می‌شود.

وی سیاست چند جانبه‌گرایی و دفاع از مظلومان جهان را عامل اصلی دشمنی آمریکا با ایران و چین قلمداد کرد و افزود: امیدواریم همانطور که ما با نیروهای مقاومت در غرب آسیا در حال بیرون کردن آمریکا از منطقه هستیم، چین نیز در شرق آسیا و در دریای چین مقابل نفوذ آمریکا بایستد.

ترقی اظهار کرد: جبهه مقاومت ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان در شرایطی است که در چند ماه آینده بر داعش غلبه خواهد کرد و صلح و امنیت را دوباره به منطقه بازمی گرداند. 

وی با اشاره به تحرکات آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: علی رغم اینکه نیروهای رزمنده ما سال هاست در خط مقدم جبهه مبارزه با تروریسم می‌جنگند و به شهادت می‌رسند، باز هم آمریکایی‌ها ما را حامی تروریست خطاب می‌کند درحالی که آن ها یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه به شمار می‌روند.

ترقی در ادامه با اشاره به بدعهدی آمریکا پس از برجام و نقش سازنده چین در توافق هسته ای تصریح کرد: علی رغم اینکه ما در تعهدات خود به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از برجام متعهد بودیم اما آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نیستند.

رئیس هیات اعزامی حزب مؤتلفه اسلامی به چین با تقدیر از حرکت دولت چین در حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار تاکید کرد: ما به سهم خودمان از پناه دادن و پذیرش مهاجران مسلمان میانمار در چین تشکر می‌کنیم و علاقه‌مندیم چین از نفوذ خود برای جلوگیری از کشتار مسلمانان آن کشور استفاده کند.

در ادامه این دیدار «لی ژون» با تأیید افزایش مناسبات و روابط میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از سفر رئیس جمهور چین به ایران، روابط دوستانه دو کشور در حال گسترش است.

وی ایران را یک قدرت بزرگ منطقه‌ای با تأثیرات جهانی خواند و افزود: دولت چین به دنبال توسعه روابط با ایران است.

لی ژون با اشاره به مساله برجام گفت: برجام نه تنها به سود ایران است بلکه برای مجموع ۶ کشور منافع مثبتی را در بردارد اما بعد از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و با توجه به گفتار و موضع‌گیری‌های وی، شاهد پدیده‌ای غیر قابل پیش‌بینی درباره برجام هستیم اما چین می‌خواهد با استفاده از روش های خود تحقق برجام را دنبال کند.

معاون وزیر ارتباطات بین‌الملل حزب کمونیست چین، منافع مشترک ایران و کشورش را مقدمه‌ای برای صلح، ثبات، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی دانست.

گفتنی است در این جلسه درخصوص طرح‌های پیشنهادی طرفین به منظور روابط دوجانبه میان حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین گفتگو و تبادل نظر انجام گرفت و بر تعمیق و تقویت آن در چارچوب اسناد همکاری‌های مشترکی که بزودی مبادله می‌شود، تاکید شد.


8858659
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است