سیاسی 16:56 - 01 خرداد 1394
صفاتاج در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:
یک کارشناس غرب آسیا گفت: بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و همچنین نظارت بر مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، جزء خطوط قرمز ما محسوب می‌شود.

بازجویی غرب نخبه‌کشی در ایران است"مجید صفاتاج" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره نظارت هسته‌ای و زیاده‌خواهی‌های گروه 1+5 به ویژه آمریکایی‌ها، اظهار داشت: مصاحبه یا به تعبیر دقیق‌تر مقام معظم رهبری، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و همچنین نظارت بر مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، جزء خطوط قرمز محسوب شده که این حد و مرز فقط مختص ایران نیست.

وی نوع بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را نگاه ایشان به مسائل جهانی و آموزه‌های دینی و قرآنی برشمرد و افزود: اساس تجربیات تاریخی و عقلانیت سیاسی ایشان به عنوان ولی امر مسلمین، خواسته‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را آشکار می‌کند، چرا که مسأله بمب هسته‌ای فقط بهانه‌ای برای به سلطه کشیدن منطقه و کنترل قدرت ایران بوده و در نقطه مقابل، جمهوری اسلامی ایران، این نگرش سلطه‌گری غرب را به چالش کشیده است.

صفاتاج با اشاره به برگرفته شدن بیانات رهبری از آیه 120 سوره بقره و آیه 120سوره ال عمران، تصریح کرد: طبق فرمایش ایشان اگردر مقابل نظام سلطه جهانی و غرب به ویژه آمریکایی‌ها، کوتاه بیاییم؛ آن‌ها چند قدم جلو خواهند آمد و نظام استکبار، نگران پیشرفت و قدرت روزافزون نظام‌جمهوری اسلامی است، چرا که طبق این دو آیه؛ "و هرگز یهود و نصاری از تو خشنود نخواهند شد تا آنکه از آیین آنان پیروی کنی" و همچنین "اگر به شما خوشی رسد آنان را بدحال می‌‏کند و اگر به شما گزندی رسد بدان شاد می‌‏شوند و اگر صبر کنید و پرهیزگاری کنید نیرنگشان هیچ زیانی به شما نمی‌رساند، یقینآ خداوند به آنچه می‌‏کنند احاطه دارد" می‌بایست صبر و مقاومت پیشه کرد.

وی همچنین با تأکید بر صحبت‌های صریح "عوزی آراد" (یکی از چهره‌های شاخص در عرصه سیاست خارجی و امنیتی کشور اسرائیل) مبنی بر اینکه نگرانی‌های آمریکا و اسرائیل ساخت بمب هسته‌ای از سوی ایران نیست، افزود: نگرانی غرب و آمریکا قوی‌تر شدن ایران در منطقه و دنیا است، چرا که کشور ما در روند صلح منطقه غرب آسیا،‌ مسائل مربوط به اوپک و معاملات جهانی تأثیر گذار است.

این کارشناس غرب آسیا در پایان با اشاره به بیانات پیشین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مغزهای متفکر جوانان جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: غربی‌ها به ویژه آمریکا به بهانه مصاحبه، خواستار بازجویی بوده تا مغزهای متفکر را شناسایی و دانشمندان و نخبه‌های ما را از میان بردارند که این همان نخبه‌کشی در ایران است؛ بنابراین هرگونه تسلیم در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا به معنای تقویت و پیشرفت آن‌ها بوده و تضعیف جایگاه ایران و ملل مسلمان را در پی خواهد شد، زیرا امروزه چشم امید ملل مسلمان به ایران است.

انتهای پیام/


6421631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است