اقتصادی 10:26 - 10 اسفند 1395
قیمت قطعات کوچک سکه در حالی طی روزهای اخیر با شیب صعودی همراه شده که طی روزهای ابتدایی اسفند، نیم سکه و ربع سکه حدود ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۸ هزار تومان در بازار افزایش قیمت پیدا کرده‌ اند.

افزایش غیرمنتظره قیمت سکه‌های کوچک!

به گزارش ایسنا، طی روزها و هفته‌های گذشته نرخ قطعات کوچک سکه تغییر و تحول زیادی پیدا کرده و به دلیل افزایش تقاضا در آخر سال با جهش قیمت همراه شده است.

قیمت نیم سکه و ربع سکه در حالی در این مدت شیب صعودی یافته که سکه تمام طرح جدید و همچنین انواع طلا با ثبات نسبی همراه است و این افزایش قیمت چندان برای آن‌ها محسوس نبوده است.

با وجود آنکه قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر روند افزایشی داشته است و انتظار می‌رفت که تاثیر خود را بر روی بازار داخلی نیز بگذارد اما این اتفاق رخ نداد و به دلیل نزولی شدن نرخ دلار و ورود آن به کانال ۳۷۰۰ تومان، قیمت طلا و سکه تمام در بازار داخلی از ثبات نسبی برخوردار شد و همان طور از تحلیل برخی کارشناسان و ناظران بازار طلا و سکه برمی‌آید بازار داخلی بیش از آنکه تحت تاثیر مناسبات بین المللی و نرخ‌ها و شاخص‌های‌ جهانی باشد متاثر از نرخ ارز است.   

اما در مورد افزایش قیمت قطعات کوچک سکه در روزهای اخیر اصلی‌ترین دلیل بالا رفتن تقاضا برای این اقلام از سکه عنوان می‌شود.

محمد کشتی‌آرای در این باره عنوان کرد که یک هفته پیش از ایام فاطمیه تقاضا برای خرید سکه به ویژه قطعات کوچک‌تر سکه افزایش پیدا کرد که باعث افزایش قیت قطعات کوچک سکه به نسبت سکه تمام طرح جدید شده است.

بررسی‌ها از بازار آزاد طی یک هفته اخیر نشان می‌دهد که نیم سکه بیش از ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

نیم سکه در ابتدای هفته گذشته (یکم اسفند) حدود ۶۴۰ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد. در ادامه و در چهارمین روز از اسفند نرخ این نوع سکه به ۶۵۳ هزار تومان رسید و در اوایل هفته جاری با ادامه این روند با شیبی تندتر با قیمت ۶۸۵ هزار تومان در بازار فروخته شد که رکورد جدیدی برای نیم سکه در جاری به حساب می‌آید.  

در همین بازه زمانی در میان دیگر انواع سکه، ربع سکه با افزایش ۴۰ هزار تومانی همراه شد. این نوع سکه روند خود رو در نخستین روز ماه جاری با قیمت ۳۴۵ هزار تومان آغاز کرد و در ادامه به ۳۶۰ هزار تومان و در نهایت در ابتدای این هفته به ۳۸۵ هزار تومان رسید.

این روند افزایشی برای یکی دیگر از انواع سکه یعنی سکه گرمی نیز محسوس بود. در این همین مدت نیم سکه از نرخ ۲۱۷ هزار تومان به ۲۳۵ هزار تومان رسید تا در مجموع طی حدود یک هفته ۱۸ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کند که این میزان افزایش دست کم طی یک سال اخیر برای سکه گرمی بی سابقه است.

به گفته برخی از کارشناسان این احتمال وجود دارد که قیمت قطعات کوچک سکه در روزهای پایانی سال به روند صعودی خود ادامه دهد اما با وجود به نظر می‌رسد که این وضعیت موقتی باشد و پس از به پایان رسیدن نقطه اوج تقاضا در این ایام از سال، مجددا قیمت این نوع از سکه‌ها از بازار به وضعیت تعادلی برسد.

انتهای پیام


8868007
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است