اجتماعی 10:38 - 30 تیر 1396
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف گفت: ادارات اوقاف تمام استان‌ها در ایام اربعین یک موکب خواهند داشت؛ همچنین 170 مکان به عنوان موکب‌هایی که در مسیر هستند به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

راه‌اندازی ۵۷ موکب در امامزاده‌ها و ۱۷۰ موکب در بقاع متبرکه/ حضور ۱۶۰۰مبلغ در اربعین سال ۹۵

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌ریزی‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برای اربعین حسینی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در 3 بخش فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که سال گذشته مورد توجه قرار گرفت توجه به کارهای فرهنگی اعم از فضاسازی تبلیغاتی و همچنین اعزام مبلغ برای زائران اربعین حسینی بود.

رئیس ستاد مرکزی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در اوقاف با بیان اینکه مسئولیت اعزام مبلغ در اربعین سال گذشته به عهده سازمان اوقاف بوده تصریح کرد: سال گذشته 1600 نفر از مبلغان زیر نظر سازمان اوقاف برای کارهای فرهنگی در ایام اربعین حسینی عازم مرزها و مسیرهای حضور زائران اربعین شدند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی، فضاسازی تبلیغی، آماده کردن ره‌ توشه‌ها، حضور مبلغان در مسیرهای راهپیمایی و ...بخشی از فعالیت‌هایی بود که سازمان اوقاف مبادرت به آن کرد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین بود به طوری که موقوفاتی وجود دارد که فقط برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) است که بخشی از آنها مربوط به تهیه کفش، لباس، اسکان و پذیرایی می‌شود که امسال نیز براساس اجرای نیات واقفان برنامه‌ریزی خواهیم کرد و در تمام ایام راهپیمایی اربعین اجرایی خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در اوقاف به دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: نکته دیگر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موقوفات عزاداری امام حسین، خیرین، ظرفیت امامزادگان و آستان متبرکه است که بحث خدمت رسانی به زائران در خود موکب‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی افزود: ما در حوزه بهره‌گیری از ظرفیتها در 4 بخش به فعالیت می‌پردازیم که یکی از آنها در مرز سیستان و بلوچستان برای زائران خارجی است و دیگر اینکه برای زائرانی است که از منطقه آذربایجان حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه به زائران مرز مهران و مرز خوزستان نیز خدمت‌رسانی خواهیم داشت، اظهار کرد: به غیر از ارائه خدمات ذکر شده در تمام مسیرهایی که منتهی به مرزهای خروجی هستند از ظرفیت بقاع متبرکه و امامزادگان در بحث اسکان و پذیرایی فعالیت خواهیم کرد و این مهم سال گذشته نیز مورد توجه قرار گرفت و می‌توانیم اینگونه از زائران پذیرایی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اوقاف خاطرنشان کرد: برخی موکب‌های ما در سال گذشته در نجف تا کربلا، شهر کربلا، سامرا و کاظمین به زائران خدمات‌رسانی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی با بیان اینکه امسال از ظرفیت‌های تمامی استانها برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین استفاده خواهد شد، گفت: مجموعه اوقاف همه استانها موظف هستند موکب‌هایی را برای پذیرایی و اسکان تدارک ببینند؛ در تمامی ادارات اوقاف یک ستاد مرکزی خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی وجود دارد و البته تمامی استانها نسبت به ظرفیت خودشان ستادهایی را تشکیل می‌دهند و خدمات مناسبی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها جانمایی موکب‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادارات اوقاف با هماهنگی وزارت کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می‌گیرد، گفت: ادارات اوقاف تمام استان‌های ما در ایام اربعین یک موکب خواهند داشت؛ همچنین 170 مکان به عنوان موکب‌هایی که در مسیر هستند به زائران خدمات رسانی خواهند کرد که بخشی از آنها را بقاع متبرکه تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد مرکزی خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سازمان اوقاف تصریح کرد: ظرفیت دیگر را برخی از امامزادگان دارند که به صورت مستقل موکب راه‌اندازی می‌کنند و تعداد این امامزادگان شاخص نیز 57 مورد است.

انتهای پیام/ 

 


9279078
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است