استانی 09:17 - 01 آبان 1397
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی از تألیف کتاب توانمندسازی دانش‌آموزان این استان در برابر مصرف مواد مخدر خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری 26 هزار دانش‌آموز این استان علیه مواد مصرف مواد مخدر توانمند می‌شوند.

تألیف کتاب توانمندسازی دانش‌آموزان خراسان‌شمالی در برابر مصرف مواد مخدر

«احمد ریواده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که میزان شیوع مصرف مواد مخدر در مدارس این استان بسیار پایین است، افزود: اما تریاک نوع ماده مخدری است که دانش‌آموزان معتاد آن را مصرف می‌کنند.

وی با تصریح بر این‌که متأسفانه برخی دانش‌آموزان دچار اختلال سوءمصرف مواد مخدر هستند، توضیح داد: این به آن معناست که خود دانش‌آموزان خواهان استعمال این مواد نبوده‌اند، بلکه به‌علت وجود فرهنگ غلط در برخی خانواده‌ها مبنی بر این‌که استفاده تریاک هنگام بیماری(همچون سرماخوردگی و ...) موجب بهبود هر چه سریع‌تر وضعیت جسمانی می‌شود، والدین تریاک را به فرزندان خود می‌دهند.

ریواده ادامه داد: به علت مذکور شمار اندکی از دانش‌آموزان تجربه مصرف تریاک را داشته که آن نیز به وجود مسائل غلط فرهنگی بازمی گردد.

وی اظهار کرد: از همین‌رو برای جلوگیری از این امر در سال جاری برنامه آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در دستور کار این شورا قرار گرفت که مربیان آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند و آن‌ها آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان در خصوص چگونگی برخورد با رفتارهای پرخطر و مهارت زندگی ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه دانش‌آموزان استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و برای اجرای طرح رقم یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: علاوه‌بر آن کتاب توانمندسازی دانش‌آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر نیز تألیف شده که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


9951512
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است