گوناگون 16:27 - 24 تیر 1398
تابستان فصل سفرهای هیجان‌انگیز است. فصل شلوغی شهرهای ساحلی. فصل گشت و گذار در کوه و دشت و سفر به نقاط خوش آب و هوا.

تابستان؛ فصل سفرهای هیجان‌انگیز

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بلیط دات کام، هرچقدر که دیگر فصل‌های سال کم‌تر سفر برویم برای سفرهای تابستانه برنامه مفصلی داریم. سفرهای تابستانی پر از خاطره و لحظات خوش و اتفاق‌های هیجان‌انگیزند به شرطی که....

نه! نمی‌خواهیم برای سفرهای‌تان شرط و شروط بگذاریم. فقط می‌خواهیم قبل از اینکه برای سفرهای تابستانه‌تان برنامه‌ریزی کنید از طرف بلیط‌دات‌کام چندتا نکته مهم را به شما یادآوری کنیم تا خوشی سفرتان چند برابر بشود.

اول اینکه حتماً قبل از سفر مسیرتان را مشخص کنید. کجا می‌خواهید بروید، چه مدت زمانی در راه هستید. توقفگاههای بین راهی را از قبل مشخص کنید و مهم‌تر از همه با چه وسیله‌ای می‌خواهید به سفر بروید. وسیله نقلیه شخصی، اتوبوس قطار یا هواپیما.

سفر با خودروی شخصی همیشه دردسرهای مخصوص خودش را دارد. بد نیست برای خلاصی از این دردسرها گزینه‌های دیگر را انتخاب کنیم. اتوبوس و قطار انتخاب‌های خیلی خوبی هستند. مخصوصاً که از لحاظ اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه سفر مقرون به صرفه هستند. بلیط اتوبوس را می‌توانید در سایت بلیط‌دات‌کام برای هر مقصدی جست‌وجو کنید و سریع و راحت آنلاین خریداری کنید که قبل از سفر دغدغه تمام شدن بلیط و پر شدن ظرفیت‌ها را نداشته باشید.

آدم‌ها در سفرهای تابستانه به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک عده ترجیح می‌دهند صبح زود را برای زمان حرکت‌شان انتخاب کنند. یک عده هم که تحمل آفتاب داغ روز را ندارند شب‌رو هستند. البته این روزها همه اتوبوس‌ها دستگاه کولرهای خنک‌کننده دارند و خیال‌تان راحت باشد که شب‌های گرم یا روزهای داغ و سوزان فضای داخلی اتوبوس خنک و مطبوع است.

لباس‌های رنگ روشن با الیاف نخ و کتان و پنبه برای سفر در تابستان خیلی مناسب‌اند و باعث می‌شوند پوست‌تان به راحتی نفس می‌کشد و تعریق کم‌تری داشته باشد.

مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکته برای سفرهای تابستانی نوشیدن آب است. در طول سفر آب زیادی بخورید تا دچار کم‌آبی و گرمازدگی نشوید. حتماً بطری یا قمقمه آب همراه داشته باشید. ولی بلیط‌دات‌کام یک پیشنهاد ویژه‌تر دارد. برای خودتان شربت خاکشیر یا تخم شربتی با آبلیمو و شکر درست کنید تا هم عطش‌تان کم‌تر بشود هم آب بدن‌تان تامین بشود.

در طول سفر غذای مناسب بخورید. غذاهای کم‌چرب و سبک و غیرگوشتی برای فصل تابستان خیلی مناسبند. اگر با اتوبوس سفر می‌کنید نگران نباشید، معمولاً رانندگان اتوبوس در توقف‌های بین‌راهی رستوران‌های شلوغ‌تری را برای صرف ناهار یا شام انتخاب می‌کنند. رستوران‌های شلوغ‌تر به دلیل مراجعه مشتری‌های بیش‌تر، مواد اولیه غذاهایشان با فاصله کمی از خریداری تمام می‌شود و امکان اینکه کهنه و بی‌کیفیت شوند کمتر است.

اگر به شهرهای ساحلی سفر می‌کنید. حتماً به ساحل و دریا بروید و تنی به آب بزنید. پارک‌های آبی هم مکان‌های تفریحی مفرحی برای گذراندن روزهای داغ تابستانی‌اند.

و آخرین نکته اینکه غیر از مناطق شمالی و دریا، شهرهای خوش و آب و هوا و خنک بسیاری در ایران وجود دارند که تابستان بهترین فصل سفر به این مناطق است و لحظات فرح‌بخشی برای‌تان می‌سازند پس سفرهای تابستانه را فقط به مناطق شمالی و ساحل و دریا محدود نکنید.

انتهای رپرتاژ خبری


10178151
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است