بین‌الملل 10:16 - 19 مرداد 1401
پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا، استفاده از اصطلاح «جنگ داخلی» در توییت کاربران آمریکایی به شدت افزایش یافت.

«جنگ داخلی»، هشتگِ داغ آمریکایی‌ها بعد از حمله به عمارت ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت ردیابی رسانه‌های اجتماعی Dataminr، توییت‌هایی که از اصطلاح «جنگ داخلی» استفاده می‌کنند، پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا به شدت افزایش یافت.

خبرنگار شبکه «سی‌ان‌ان» نموداری از انفجار توییت‌های طرفداران ترامپ که از این اصطلاح استفاده کرده‌اند را منتشر کرد. این خبرنگار سپس توئیت دکتر «کارولین اور بوئنو» دانشمند علوم رفتاری را منتشر کرد که خاطرنشان می‌کند: حامیان ترامپ واقعاً از ایده جنگ داخلی هیجان‌زده هستند.

این متخصص در ادامه نمونه‌هایی از برخی از واکنش‌ها به حمله روز دوشنبه پلیس فدرال آمریکا به عمارت ترامپ را منتشر کرد: «قبلا مهماتم را خریده‌ام»؛ «جنگ داخلی! اسلحه بردارید مردم!»؛ «جنگ داخلی ۲.۰ همین حالا شروع شد»؛ «بیایید جنگ کنیم»؛ و «یک قدم نزدیکتر به جنگ داخلی پویا».

به گزارش خبرنگار سی‌ان‌ان، در اوج استفاده، این اصطلاح حدود ۸۰ بار در دقیقه - ۱۰ برابر تعداد معمول - استفاده شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، حامیان ترامپ پس از انتشار اخبار تحقیقات از رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اعتراض به یورش اف‌بی‌آی به خانه وی، در تفرجگاه پالم بیچ تجمع کردند. ویدئوها و عکس‌های منتشر شده در توییتر حامیان ترامپ را نشان می‌داد که به استراحتگاه و خانه وی می‌رسیدند و در عین حال توییت‌های طرفدارانش حاکی از آن بود که هزاران نفر در حال برنامه‌ریزی برای حضور هستند. 

طبق این گزارش، از طرف دیگر، کسانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند یا طرفداران قانون و نظم و عدالت هستند، باعث افزایش جستجوها از نوع دیگری شدند.

به نوشته ایندیپندنت، تا صبح سه‌شنبه (نهم اوت) هیچ اطلاعاتی از سوی وزارت دادگستری آمریکا در مورد دلیل این حمله منتشر نشد. اعتقاد بر این است که این یورش یا به تحقیقات هیأت منصفه بزرگ در مورد حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده مرتبط است، یا به این موضوع جداگانه (اگرچه نه کاملاً بی‌ربط) مربوط می‌شود که آیا ترامپ پس از ترک کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۱ مطالب طبقه‌بندی شده را با خود از این کاخ خارج کرد. 

ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در سخنرانی در بیرون کاخ سفید از آن‌ها خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند. ترامپ که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده، از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

انتهای پیام/م


11649826
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است