استانی 01:26 - 01 اردیبهشت 1393
شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت : امروزه توجه به آثار، حکایات، تجربیات ؛ حکمت و فلسفه سعدی نیاز اساسی جامعه بشری است.

به گزارش ایرنا سید محمد احمدی یکشنبه شب درآیین ویژه بزرگداشت یادروز سعدی در جوار آرامگاه این شاعر بلند آوازه افزود: امروز باید خلاقیت را از لابلای اشعار وکتاب های سعدی به بطن جامعه کشاند وبه بشریت جهان عرضه کرد.



وی با بیان اینکه سعدی به ابعاد مختلف زندگی انسان توجه می کند وگرامیداشت سعدی بزرگداشت انسانیت، اخلاقیت، حکمت، فضیلت و معرفت است بیان کرد: سعدی شناسان باید با نگاهی نو و با توجه به نیازهای زمانه، اخلاق و آموزه های اجتماعی سعدی را به جامعه ارائه کنند.



احمدی اظهارداشت: با گذشت زمان عظمت، شخصیت، انسان شناسی، ابعاد وجودی و زوایای مختلف سعدی درخشان تر و مشخص تر می شود.



وی اضافه کرد: امروز تمام گرفتاری های بشر به دلیل بی قراری و افزون طلبان در جهان کنونی است که نکات اخلاقی سعدی به این موارد تاکید دارد.



احمدی با بیان اینکه عشق به انسانیت و محور قرار دادن انسان در اشعار سعدی موج می زند ادامه داد: اخلاق جان مایه زندگی بشری است به طوری که بیشترین حکایات، غزلیات و ابیات سعدی به این مهم پرداخته شده است.



وی عنوان کرد: جز در آیات و روایات قران و معصومین کسی به اندازه سعدی، درباره مقام انسانیت سخن نگفته است که پرداختن به مباحثی مانند خلقت انسان ها،هماهنگی و نظم در جوامع انسانی مصداق های بارز این مهم است.



احمدی افزود: پند و اندرزها و حکایات سعدی می تواند هر انسانی را در جهت بهترین وادی انسانیت سوق دهد و به تعالی برساند و در واقع سعدی انسان ها را به فطرت خدایی می رساند.



وی گفت: سعدی افتخار و متعلق به همه بشریت است که باید آثار و اشعار او در کتاب های مدارس آورده شود تا نسل جدید ما با اندیشه های متعالی سعدی آشنا شود.



در این آیین از دفتر هفدهم سعدی رونمایی شد.ک/2



7382/ 667/536

انتهای پیام /*


3533036
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است