بین‌الملل 16:16 - 10 آبان 1393
همزان با 2 نوامبر سالروز صدور بیانیه «بالفور» اعلام شد
یکی از رهبران ارشد جهاد اسلامی فلسطین بیانیه وزیر خارجه اسبق انگلیس را که اولین چراغ سبز اشغال فلسطین بود، باطل خواند و تاکید کرد تاسیس رژیم صهیونیستی توطئه‌ای غربی برای تسلط بر منطقه است.

جهاد اسلامی: وعده‌های «بالفور» باطل است و یهودیان جائی در فلسطین ندارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسف الحساینه» یکی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در آستانه 2 نوامبر (فردا یکشنبه) گفت که آنچه در شهرک‌سازی، یهودی سازی و تخریب منازل در قدس اشغالی روی می‌دهد (جزئیات بیشتر) نتیجه وعده‌های «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه اسبق انگلیس است.

بیانیه بالفور سرآغاز اشغال فلسطین به شمار می‌رود. این بیانیه، نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ 2 نوامبر 1917 میلادی، توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روچیلد» سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و در آن از «موضع مثبت» دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در فلسطین» خبر داده‌شد.

بنا به گزارش «فلسین الیوم»، الحسانیه افزود: چندین دهه از وعده‌هایی جنایت بار وی می‌گذرد، وعده‌هایی که برای منافع غربی و اسرائیلی داده شد اما این حقی باطل است و آنچه امروز در قدس می‌گذرد نتیجه همان وعده است. وی افزود: این رژیمی که در قلب امت اسلامی و عربی کاشته شده است برای تسلط غرب بر منطقه و غارت ثروت‌های آن در راستای طرح‌های استعمار به وجود آمده است.

الحساینه در ادامه اعلام کرد که ملت فلسطین علیرغم گذشت چندین دهه از تروریسم منظم همچنان در مقابل آن ایستاده است و به مقاومت خود ادامه می‌دهد. وی افزود: جامعه بین‌الملل با ما منصف نیست و غرب منافق است و سعی دارد این موضوع را از طریق تشکیلات خودگردان تحمیل کند که سازش بهترین راه است اما این درخواستی صهیونیستی است و دامی برای اعراب و فلسطینیان است.

الحساینه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هیچ حقی برای فلسطینیان قائل نیست وبه همین دلیل مذاکرات سازش بی فایده است.


5091746
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «کالسو» در شمال استان بابل خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است