علمی فناوری 16:30 - 25 شهریور 1393
تهران - ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر آموزش محیط بانان خواستار آغاز دوره سراسری آموزش محیط بانان شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در بازدید از دفتر آموزش و مشارکت های مردمی معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با اشاره به اطلاعات ناکافی محیط بانان و ضرورت آموزش آنها افزود: تمام محیط بانان باید برای شرکت در این دوره های آموزشی مکلف شوند و این دوره ها به صورت مستمر و بدون وقفه برگزار شود.



وی همچنین خواستارعملیاتی شدن مطالعه نیازسنجی و امکان سنجی آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست تا پایان سال جاری شد.



ابتکار در بازدید از بخش تکنولوژی آموزشی اظهار داشت: بهتر است از شیوه هایی که بیشترین اثر گذاری بر مخاطب با کمترین هزینه را با توجه به منابع محدود سازمان حفاظت محیط زیست در امر آموزش دارد، بهره برداری شود.



رییس سازمان حفاظت محیط زیست استفاد از نرم افزارهای کاربردی در حوزه محیط زیست از جمله نرم افزارهای تلفن همراه را تاثیرگذار در اطلاع رسانی و آموزش محیط زیست برشمرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از کسانی که برنامه های محیط زیستی علمی و جذاب تلفن همراه را تولید می کنند؛ حمایت خواهد کرد.



وی موضوع آموزش دانش آموزان و دبیران آموزش و پرورش را با اهمیت خواند و گفت: با هماهنگی هایی که به عمل آمده است بخش زیادی از اوقات دانش آموزان در روزهای پنجشنبه به آشنایی محیط زیست خواهد گذشت.



رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر استفاده از ظرفیت تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و شوراهای اسلامی در استان ها تاکید کرد و افزود: برای شبکه سازی تشکل های محیط زیستی باید ردیف اعتباری اختصاص یابد.



وی مستند سازی الگوهای موفق جوامع محلی در حفظ محیط زیست را ضروری خواند و گفت: باید این نسخه بومی برای آموزش حفاظت از محیط زیست و همچنین مدیریت مناطق حفاظت شده از این الگوهای موفق در بخش مشارکت مردمی استفاده شود.



ابتکار نقطه ضعف سازمان حفاظت محیط زیست را درگیر بودن محیط بانان با مردم، عشایر و چوپانان در سطح استان ها عنوان کرد و گفت: یکی از ماموریت های قطعی سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت مناطق حفاظت شده با مشارکت مردم است.



رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: وظیفه قطعی ما تعامل با تشکل ها، جوامع محلی و شوراها و رهبران محلی برای مدیریت مناطق حفاظت شده است.



وی از کارشناسان بخش آموزش خواست تا تعامل نزدیک و نشست های مشترک با کارشناسان دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان برای معرفی الگوی های موفق جوامع بومی در حفظ محیط زیست داشته باشند.



رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از سامانه الکترونیکی سازمان های مردم نهاد بازدید کرد و گفت: برای مشارکت سازمان های مردم نهاد، این سامانه از طریق ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها به تشکل های زیست محیطی در استانها معرفی شوند.



ابتکار در بازدید کارشناسان بخش آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست سنجش دوره های آموزش کارکنان این سازمان را با اهمیت خواند و گفت: دوره های آموزشی باید کاربردی و تسهیل گرانه باشد تا میزان اثر بخشی آن بالا باشد.



این گزارش می افزاید، در پایان این بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از نزدیک در جریان روند اقدامات انجام شده در حوزه تولیدات آموزشی محیط زیست و محتوای کتب درسی محیط زیست قرار گرفت.



علمی ( 1 ) **9014**1599

انتهای پیام /*


4741237
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است