استانی 18:10 - 01 دی 1393
استاندار فارس:
استاندار فارس گفت: شیراز به عنوان ویترین گردشگری کشور به سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز دارد.

شیراز به عنوان ویترین گردشگری کشور به سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد احمدی عصر امروز در هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: اگر در شیراز اتفاق خوبی بیفتد، استان نیز از آن بهره خواهد برد و این امر به معنای بی‌توجهی به شهرستان‌های دیگر نیست اما رشد متوازن باید به‌ گونه‌ای روشمند دنبال شود چراکه سرمایه‌گذار اگر پایش در شیراز محکم شود به شهرهای دیگر نیز خواهد رفت.

وی افزود: ما نمی‌دانیم چه سری است که برخی نمی‌خواهند در شیراز این اتفاق بیفتد و در حالی که در برخی شهرها برج صد قلو وجود دارد با احداث یک برج دوقلو در این شهر مخالفت کردند و آن را به صداوسیما و اخبار بین‌المللی کشاندند که ما مات ماندیم.

احمدی با بیان اینکه حساسیت شورای عالی معماری و شهرسازی در مورد شیراز کم سابقه است، ادامه داد: در این زمینه کسانی که تریبون دارند اعتراض نکردند و ما نمی‌دانیم با چنین رفتارهایی چگونه می‌شود شیراز دومیلیونی را اداره کرد.

نماینده عالی دولت در فارس اضافه کرد: شیراز شهر بزرگی است و مشکلات بزرگی نیز دارد و پارلمان محلی باید مشکلات نزدیک به دو میلیون نفر را مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: شیراز نه‌تنها باید الگوی 102 شهر این استان که باید الگوی تمام شهرهای کشور باشد که شیراز و اصفهان به‌نوعی پیشخوان زیبایی ایران اسلامی هستند و هر کس برای بازدید به ایران بیاید به‌طورقطع شیراز را خواهد دید.

احمدی در ادامه تصریح کرد: نباید به وضع موجود قناعت کنیم و باید برای رسیدن به وضع ایده آل تلاش داشته باشیم و چنانکه قرآن کریم از رسول‌الله به عنوان اسوه حسنه نام می‌برد و مسئولانی می‌توانند جامعه را متخلق به اخلاق الهی کنند که خود از پیامبر اسلام الگو بگیرند.

وی بیان کرد: ما دو معاون رئیس‌جمهور را در این مدت به فارس آوردیم که یک مورد بحث افتتاح مترو بود و امری واقعی صورت گرفت و برخی به جای آن که این امر مثبت را تجلیل کنند در رسانه‌های خود نگاشتند که این مسئله تشریفاتی بوده و مترو افتتاح نشد.

مدیر ارشد اجرایی فارس با بیان اینکه مطبوعات گاهی در انتشار اخبار بدسلیقگی می‌کنند، عنوان داشت: معاون رئیس‌جمهور در سفر به شیراز قول دادند و در سخنرانی خود نیز بیان کردند که تا پایان خط یک قطار شهری، تمام اعتبارات متروی شیراز را دولت پرداخت کند و مشخص نیست که چرا برخی رسانه‌ها این حضور ارزشمند را منفی تلقی کردند.

احمدی عنوان کرد: سال گذشته اعتبارات خشکسالی فارس 20 میلیارد بوده که با تلاشی که انجام شده به بیش از 120 میلیارد رسید و 75 میلیارد آن محصول سفر معاون اول رئیس‌جمهور و مابقی حاصل سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بود و ازاین‌رو سفر مسئولان دولت به استان برکات زیادی دارد.

استاندار فارس افزود: اعتبار خط دوم آبرسانی شیراز 120 میلیارد بوده که اکنون به 320 میلیارد رسیده و تاکنون 10 درصد آن پرداخت شده و با این حال بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این امر با تلاش و هماهنگی با قرارگاه خاتم‌الأنبیاء محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه آب در آینده مشکل اصلی شیراز خواهد بود، اظهار داشت: تابستان امسال با تجهیز 18 حلقه چاه و وارد کردن چاه‌های جدید اجازه ندادیم مردم به سختی بیفتند و در آینده نیز نباید مشکلی در این زمینه ایجاد شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه در مورد سد تنگ سرخ نیز باید ابتدا حق آبه شیراز داده شود و بعد به جای دیگر برود، گفت: شیراز شهر دو میلیونی مهاجرپذیر و پرجاذبه‌ای است که در آینده به سبب خشکسالی شاهد مهاجرت بیشتر نیز خواهد بود و استان‌های همجوار آن همطراز آن نیستند و مشکلات فراوانی نیز از این ناحیه بر آن تحمیل می‌شود و از این رو دقت در بحث تأمین آب و همچنین پروژه‌های گردشگری آن، مسئله‌ای استراتژیک است.

وی متذکر شد: در مورد جمع‌آوری معتادان باید از شورا و شهرداری تشکر و قدردانی کنیم و بنا داریم همان‌گونه که معتادان یکی از استان‌ها را با اتوبوس به استان خودشان فرستادیم در مورد استان‌های دیگر نیز این کار را انجام دهیم.

احمدی با بیان اینکه دغدغه داشتن در زمینه فرهنگ امری به حق است، اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی این استان با هدایت نماینده ولی‌فقیه کار خود را آغاز کرده و انتصاب آقای فرخزاده به عنوان دبیری این قرارگاه می‌تواند استفاده از ظرفیت شهرداری در مسائل فرهنگی سومین حرم اهل‌بیت را جهت‌دهی کند.

اشاره به ترافیک خسته‌کننده شیراز و همین‌طور لزوم ادامه رایزنی‌ها برای خروج پادگان‌ها از سطح شهر دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این نشست به آن اشاره کرد.


5467359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است