علمی فناوری 10:16 - 02 تیر 1397
محققان به‌تازگی دریافته‌اند اسب‌ها می‌توانند به واسطه تطبیق دادن تن صدای انسان و حالت چهره او، احساسات انسان را درک کنند.

براساس گزارش ایندیپندنت، دانشمندان با به‌کار گرفتن تکنیکی که از آن برای ارزیابی رشد روانی کودکان استفاده می‌شود در این تحقیق استفاده کرده و تصاویری از چهره‌های شاد و غمگین را به اسب‌ها نشان دادند.

اسب‌ها همزمان با تماشای تصاویر صداهایی ضبط شده که برخی از آنها درحال ستایش کردن و برخی دیگر درحال سرزنش کردن بودند را شنیدند. در برخی موارد صداها با تصاویری که نمایش داده می‌شدند همخوانی داشتند و در برخی موارد همخوانی وجود نداشت.

نتیجه این پژوهش که در نشریه ساینتیفیک ریپورت منتشر شده‌است، نشان داد اسب‌ها زمانی که تصویر و صدا با یکدیگر همخوانی داشتند، دو برابر سریعتر از زمانی که تصویر و صدا همخوانی داشتند واکنش نشان می‌دادند. به گفته محققان دانشگاه هوکایدو واکنش این جانداران به این آزمایش نشان داد آنها می‌توانند حالت‌های صورت را با تن صدا ترکیب کنند تا احساسات انسانی را درک کنند.

محققان باور دارند نتیجه این پژوهش می‌تواند به درک بهتر چگونگی ارسال و دریافت سیگنال‌های احساسات به منظور عمق بخشیدن به ارتباطات میان انسان و حیوانات اهلی کمک کند و این می‌تواند به ایجاد ارتباطات بهتر با حیوانات و تاکید بیشتر بر رفاه حیوانات منجر شود.

محققان ساسکس در سال 2015 واژه‌نامه‌ای از حالات بیان صورت اسب‌ها تدوین کردند. به گفته این محققان اسب‌ها از طیفی غمی از حالت‌های چهره برخوردارند که بسیاری از آنها شبیه به حالت‌های صورت در انسان است. محققان همچنین سال گذشته دریافتند اسب‌ها از توانایی خواندن زبان بدن انسان نیز برخوردارند، حتی اگر فردی که در برابرشان قرار گرفته را نشناسند.


9819307
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است