اجتماعی 17:23 - 27 دی 1399

احتمال ایجاد امکان سفر خانواده شهدای مدافع حرم به سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار یعقوب سلیمانی با همراهی جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع امروز با سفیر سوریه در محل سفارتخانه این کشور در تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید در این دیدار گفت: جمعی که اینجا حضور دارند به نمایندگی از تمام خانواده‌های شهدای دفاع مقدس، سلامت و محور مقاومت هستند. هدف از این دیدار تجدید میثاق با شهدای محور مقاومت، بیان مطالبات و انتظارات خانواده‌های معظم شهدا از دولت‌های محور مقاومت و انتقال تجربه بین نهادی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال بین دو کشور ایران و سوریه سه هدف اصلی این دیدار است. امید است این دیدار فتح بابی برای عملیاتی کردن این اهداف و برنامه‌ریزی لازم برای تعاملات بیشتر بین دو کشور اسلامی و برادر ایران و سوریه باشد.

وی محور اصلی شکل‌گیری راهیان نور در ایران را حضور خانواده‌های معظم شهدا در محل شهادت فرزندان خویش و روایتگری آنان خواند و افزود: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی تعامل با محور مقاومت، خاصه کشور دوست و برادر ما سوریه در زمینه‌های مختلف در جامعه هدف خود را دارد.

سلیمانی در ادامه و پس از شنیدن نظرات پدر یکی از شهدای مدافع حرم، ابراز امیدواری کرد که زمینه برای مشرف شدن خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم به سوریه برای زیارت مرقد حضرت زینب (س) و دیدن محل شهادت فرزندان خود از نزدیک فراهم شود و اضافه کرد: ما هم آماده میزبانی از خانواده‌های شهدای سوری محور مقاومت در ایران برای زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور هستیم.

شفیق دیوب سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای محور مقاومت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: در این مدتی که کار در تهران را آغاز کرده‌ام، با هیئت‌های زیادی دیدار داشته‌ام؛ اما این هیئت ارزشمندترین و عزیزترین هیئتی است که در این مدت دیدار کردم. زیرا نماینده خانواده شهدایی است که در سوریه در دفاع از جبهه مقاومت و ملت سوریه شهید شدند.

وی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم را شهدای مشترک ایران و سوریه خواند و افزود: خون‌هایی که ژنرال سلیمانی و فرزندان شهید شما در جبهه مقاومت و دفاع از سوریه ریختند، در راه تحکیم روابط بین دو ملت و جامعه بزرگ اسلامی است. ما راه شهدا را تا پیروزی نهایی بر جبهه کفر و استکبار ادامه خواهیم داد و این پیروزی برای دو کشور ایران و سوریه مشترک خواهد بود.

در این دیدار جانباز عباس طایفه، رئیس انجمن خادم الشهدای مدافع حرم و تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم هم حضور داشتند و نظرات و پیشنهادات خود برای تعامل بیشتر و بهتر بین دو کشور ایران و سوریه را بیان کردند.


10907077
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است