اجتماعی 14:59 - 19 بهمن 1394
مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد خبر داد
مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد: در سال جاری به مناسبت دهه مبارک فجر از 12 تا 22 بهمن ماه روزانه 1000 جهیزیه با مشارکت خیرین به نیازمندان پرداخت می‌شود.

ارائه روزانه 1000 جهیزیه به مناسبت دهه فجر توسط کمیته امداد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا نوروز جعفری در نشست امروز خبری ضمن بیان آنکه کمیته امداد در مسئله توانمندسازی تمامی اقدامات خود را بر محور خانواده به انجام می‌رساند گفت: سالانه 60 هزار جهیزیه توسط این نهاد به دختران در شرف ازدواج ارائه می‌شود و عمده این طرح با حمایت خیرین به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: هر ساله سهم خیرین در ارائه جهیزیه به دختران افزایش می‌یابد به طوری که در شش ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر 60 درصد هزینه‌های تامین جهیزیه توسط خیرین پرداخت شده است.

مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: سرانه جهیزیه برای هر دختر متوسط سه الی چهار میلیون تومان است که علاوه بر آن وامی تا سقف پنج میلیون تومان نیز به صورت قرض الحسنه توسط کمیته امداد و کمک‌های مردمی به این افراد ارائه می‌شود و شایان ذکر است که در برخی مواقع رقم این وام تا 10 میلیون نیز افزایش می‌یابد.

نوروز جعفری در خصوص وام‌های قرض الحسنه تامین جهیزیه تصریح کرد: سالانه بیش از 240 هزار وام به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 50 هزار نفر پشت نوبت دریافت وام قرض الحسنه و همچنین جهیزیه هستند که متوسط پرداخت این وام به مددجویان یک میلیون و 350 هزار تومان است.

مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره)در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 200 هزار یتیم تحت پوشش طرح اکرام و 330 هزار فرزند تحت پوشش طرح محسنین قرار دارند، گفت: 200 هزار یتیم تحت پوشش طرح اکرام ماهیانه بیش از 100 هزار تومان توسط حامیان دریافت می‌کنند و 330 هزار فرزند تحت پوشش طرح محسنین نیز به طور سرانه ماهی 40 هزار تومان توسط حامیان دریافت می‌کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: سال گذشته 340 میلیارد تومان رقم کمک حامیان به صورت نقدی و غیر نقدی به فرزندان اکرام و محسنین بود و در شش ماه نخست سال جاری نیز 190 میلیارد تومان در قالب این دو طرح توسط حامیان به مددجویان پرداخت شده است که امیدواریم این رقم تا پایان سال جاری به 400 میلیارد تومان برسد.

مدیر کل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین ضمن بیان آنکه کمیته امداد امام خمینی (ره) ماهیانه 100 هزار تومان مستمری به 200 هزار یتیم پرداخت می‌کند که این رقم معادل 1400 میلیارد تومان در سال است، عنوان کرد: هفت درصد حامیان این نهاد اطفال هستند و حامیان کمیته امداد از اقشار مختلف چون اطفال، اساتید دانشگاه، دانش آموزان و صنف‌های مختلف بوده که به طور ویژه حامی کودکان نیازمند امداد هستند و قصد داریم با اجرای برنامه‌هایی تعداد آنها را در کشور افزایش دهیم.

انتهای پیام


7664882
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است