استانی 15:40 - 04 خرداد 1394
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در خراسان جنوبی تنها یک صادرکننده از مزایای بیمه صندوق برخوردار شده که طی چند سال گذشته مبلغ ١٢ میلیون دلار پوشش صادراتی شده است.

مبلغ ١٢ میلیون دلار پوشش صادراتی صادرکننده خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، طاهر شه‌حامد امروز (4 خرداد ماه) در نشست اختصاصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی، اظهارکرد: همدلی خوبی بین مسئولین این استان مشاهده می‌شود که امید است با استفاده از این روحیه، شاهد توسعه صادرات و اقتصاد این منطقه باشیم.

وی در خصوص شرح وظایف صندوق صادرات افزود: اساساً فعالیت بیمه اعتباری زمانی شکل می‌گیرد که صادر کننده محصول خود را بخواهد به صورت اعتباری و مدت‌دار به فروش برساند اینجا خدمات صندوق نمود پیدا می‌کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: به منظور پایین آوردن ریسک، حمایت از صادر کننده و آرامش در حوزه تجارت که منجر به توسعه صادارت شود این گونه موسسات تشکیل شده است.

شه‌حامد تصریح کرد: بیمه‌های تجاری بازپرداخت پول طرف خارجی را که به صادرکننده ایرانی تعلق دارد را بیمه نمی‌کنند اما این مهم توسط صندوق ضمانت ایران امکان‌پذیر است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار کرد: در خراسان جنوبی تنها یک صادرکننده از مزایای بیمه صندوق برخوردار شده که طی چند سال گذشته مبلغ ١٢ میلیون دلار پوشش صادراتی شده است.

شه‌حامد گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل زیادی است و کشور هدف صادراتی آن نیز افغانستان است.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه این صندوق طی چند سال گذشته ٣٢٧ میلیارد تومان بوده که اکنون به یک‌هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان افزایش یافته است.

شه‌حامد یادآور شد: در خراسان جنوبی اتاق بازرگانی بیرجند به عنوان کارگزار این صندوق انتخاب شده که صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به اتاق از خدمات صندوق بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر صادرات این استان به افغانستان انجام می‌شود بهتر است تنوع کشورهای هدف صادراتی لحاظ شود.

انتهای پیام


6441593
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است