استانی 13:52 - 29 فروردین 1398

شرکت ۲۵۰۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات قرآن و نماز کرمانشاه

سعید عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و چهارمین دوره مسابقات فرهنگیان به مدت پنج روز از امروز بیست و نهم فروردین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برنامه ریزی شده است، افزود: در بخش آوایی پنج رشته حفظ ویژه و عمومی، ترتیل، قرائت، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی تفسیر، احکام، انشای نماز، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حضور دختران و پسران دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم در این مرحله از مسابقات خبر داد و گفت: دو رشته اذان و مداحی اختصاصی پسران است بنابراین تعداد متسابقین پسر ۴۸ نفر از دختران بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعاً ۲۲۵۰ دانش آموز و ۲۵۰ فرهنگی در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته عظیمی، پسران در ۱۱ رشته و دختران در ۹ رشته در قالب مسابقات قرآن، عترت و نماز حضور می‌یابند که نفرات منتخب به مسابقات کشوری تدارک دیده شده در تابستان اعزام می‌شوند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه مسابقات مذکور با مشارکت و حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شده عنوان کرد: سال گذشته دانش آموزان کرمانشاهی موفق به کسب چهار رتبه کشوری در این مسابقات شدند.

عظیمی با بیان اینکه ۲۵ برنامه در حوزه قرآن، عترت و نماز برای دانش آموزان طرح ریزی شده خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در چهار سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری است که اینک در مرحله استانی این مسابقات قرار داریم.


10106204
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است