اجتماعی 19:48 - 27 بهمن 1397

دستگیری «قادر» و «حاکم» نظافتچی‌های قلابی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: «اوایل آبان ماه سال جاری ماموران کلانتری ۱۲۷ نارمک در تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ از ماجرای سرقت خانه‌ای در خیابان مجیدیه جنبی قرار گرفتند.

ماموران با حضور در محل سرقت پی‌بردند وسایل با ارزش کوچک، طلا، پول و گوشی موبایل از داخل خانه به سرقت رفته است و دزدان به وسیله یک طناب وارد ساختمان شده‌اند.

عملیات انگشت‌نگاری در محل سرقت صورت گرفت اما هیچ سرنخی از دزدان به دست نیامد .

ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عاملان این سرقت تحقیقات خود را به صورت ویژه آغاز کردند.»

تحقیقات پلیسی

ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در این ساخه از تحقیقات فنی خود را آغاز کردند و مشخص شد گوشی سرقتی در دست یک مرد افغان است که خیلی زود ماموران روز ۱۷ دی ماه به سراغ مرد افغان که قادر ۳۵ ساله است رفتند.

قادر در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد که در کار نظافت ساختمان مشغول است و گوشی را از مرد غریبه‌ای در خیابان خریده است و از ماجرای سرقتی بودن آن بی‌اطلاع است.

کارآگاهان در ادامه به ادعاهای مرد افغان مشکوک شدند و وی را هدف بازجویی‌های فنی قرار دادند که در این مرحله قادر در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد و گفت که سرقت را مرد جوانی به نام حاکم انجام داده است و از مخفیگاه وی اطلاعی ندارد.

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه قادر پس از ۴۸ ساعت پرده از راز این سرقت خانه برداشت و گفت: سرقت را برادرش حاکم ۲۱ ساله انجام داده و برای فرار به شهرهای شمالی سفر کرده است.

دستگیری سارق فراری

ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با توجه به فراری بودن متهم در تحقیق از خانواده وی پی‌بردند که حاکم علاقه زیادی به یکی از برادرزاده‌هایش دارد و به بهانه اینکه برادرزاده‌اش دلتنگ عمویش است، حاکم را به تهران کشاندند.

حاکم که نمی‌دانست پلیس در کمین او است روز ۲۰ دی ماه از شهرهای شمالی به تهران بازگشت و وقتی برای دیدن برادرزاده‌اش به خانه برادرش رفت با ماموران روبرو شد.

جوان افغان ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی فهمید برادر بزرگش او را لو داده به ناچار لب به سخن باز کرد.

اعتراف به سرقت

حاکم ۲۱ ساله در اعترافاتش به ماموران گفت: برادرم در کار نظافت ساختمان مشغول است و برخی اوقات نیز من به کمکش می‌رفتم که در زمان خدمات و نظافت، ساختمان‌ها را شناسایی می‌کردیم و با صحبت‌هایی که با اهالی ساختمان داشتیم متوجه نبودن آنها در خانه می‌شدیم.

وی افزود: با شناسایی محل نگهداری طلاها و وسایل با ارزش در خانه‌ها برای سرقت دست به کار می‌شدم و بیشتر اوقات با استفاده از یک طناب گره خورده وارد ساختمان می ‌شدم و گاهی اوقات نیز با در دست داشتن کلید ساختمان‌ها که از قبل سرقت کرده بودیم داخل خانه می‌شدیم و سپس نقشه سرقت را به اجرا می‌رساندم.

حاکم که یکبار به خاطر آزار و اذیت یک پسر جوان دستگیر شده بود در اعترافاتش گفت: در این مدت بیش از ۷۰ سرقت انباری و خانه انجام دادم و برادرم تنها نقش شناسایی خانه‌ها را داشت.

این جوان افغانستانی ادامه داد: طلاها را به مردی در شهرستان بروجرد می‌فروختم که او نیز طلاها را از کشور خارج می‌کرد و در افغانستان به فروش می‌رساند.

دستگیری مالخر

کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده موفق به شناسایی مالخر این باند دزدان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند و در عملیاتی غافلگیرانه خریدار طلاهای سرقتی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: ۲ مرد افغان و مالخر این باند به دستور مقام قضایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.


10056482
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است