بین‌الملل 11:00 - 10 فروردین 1394
دو جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس در دیدار سیاسی مشترک بر هماهنگی همه‌جانبه میان یکدیگر برای آزادسازی نهائی کل فلسطین تأکید کردند.

جهاد اسلامی و حماس:کاملا با هم متحدیم/ کرانه باختری و غزه باید با هم آزاد شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو جنبش جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در یک دیدار سیاسی مشترک اعلام کردند که طرح سازش در خلال 20 سال شکست خود را ثابت کرده و به پایان غم‌انگیز خود نزدیک شده است. این دو جنبش تاکید کردند که مقاومت فلسطین متحد است و با تمام قوا برای آزای فلسطین تلاش خواهد کرد. دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در ادامه بر هماهنگی میان خود از نظر سیاسی، امنیتی و نظامی تاکید کردند.

جهاد اسلامی: راهکار سازش به بن‌بست رسیده است

بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درسخنانی گفت: منطقه عربی امروز بسیار متشنج شده است و هیچ کسی سراغ ما را نمی‌گیرد به همین دلیل باید از مقاومت محافظ کنیم؛ مقاومتی که حماس و جهاد اسلامی در مرکز آن است.

الهندی در واکنش به سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «محمود الهباش» قاضی‌القضات فلسطین که خواهان انجام عملیات نظامی علیه نوار غزه شده بودند (+) گفت: غزه و فلسطین از دیگر مکان‌های دنیا متفاوت است و امت عربی که امروز در مکان‌های مختلف پراکنده شده‌اند، خودش را در فلسطین چون «دستی واحد» برای مقابله با رژیم اسرائیلی خواهد یافت.

وی افزود: آنچه که عباس و الهباش گفتند در اجلاس سران عرب مورد توجه هیچ شخصی قرار نگرفت.

الهندی تاکید کرد راهکار سازش به بن‌بست رسیده است و باید بر مقاومت تکیه کرد.

حماس: مقاومت در کرانه باختری «ذخیره‌ای استراتژیک» برای آزادسازی فلسطین است

«محمود الزهار» عضو ارشد حماس نیز در سخنان خود گفت: برنامه مقاومت اسلامی در فلسطین یکی است و این برنامه در حال نزدیک شدن به پیروزی و آزاد کردن هر وجب از خاک فلسطین است.

وی افزود: مقاومت در کرانه باختری «ذخیره‌ای استراتژیک» برای آزادسازی فلسطین است. الزهار سپس از اعضای مقاومت خواست سلاح‌های خود را به تشکیلات خودرگدان تحویل ندهند و خود را تسلیم نکنند.

الزهار در رابطه با ارتباط میان حماس و جهاد اسلامی تاکید کرد که روابط میان این جنبش واقعا قوی است و همکاری امنیتی و نظامی و غیره دارند.

وی افزود که این دو جنبش در برابر مرحله جدیدی قرار گرفته اند و به همین دلیل باید گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و «سرایا السلام» شاخه نظامی جهاد اسلامی را برای نجات غزه و کرانه باختری تسلح کنند و آمادگی‌های لازم اتخاذ شود.


6113255
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است