اقتصادی 15:19 - 01 آبان 1397
به دلیل برخی موانع در تامین کارت‌های بانکی، پیشنهادهایی برای تمدید اعتبار کارت‌های موجود در اختیار مشتریان بانک‌ها وجود دارد که موجب صرفه‌جویی در مصرف آن خواهد شد.

احتمال تمدید اعتبار کارت‌های بانکی بدون صدور مجدد

به گزارش ایسنا، مدتی است که برخی گزارش‌ها از سختگیری‌هایی در بانک‌ها برای صدور کارت بانکی حکایت دارد که به طور خاص کارت‌های هدیه را شامل شده است؛ به طوری که در مواردی متقاضیان در هنگام مراجعه برای دریافت کارت هدیه با عدم تمایل بانک و راهی کردن وی به شعب دیگر مواجه می‌شوند.

پرس و جوی  ماجرا از مدیران بانکی در حالی با این توضیح همراه بود که مشکلاتی در تامین کارت به دلیلی وارداتی بودن وجود دارد و می‌تواند عاملی برای این جریان باشد که تازه‌ترین اطلاعات دریافتی از منابع بانکی بیانگر آن است که با توجه به شرایط موجود برخی پیشنهادات برای صرفه‌جویی در صدور و مدیریت کارت‌های فعلی وجود دارد؛ به گونه‌ای که کارت‌های بانکی در اختیار مشتریان بانک‌ها پس از پایان اعتبار آن تمدید شده و کارت جدیدی صادر نشود.

این در حالی است که در حال حاضر بعد از آنکه تاریخ اعتبار درج شده در روی کارت بانکی تمام می‌شود با مراجعه مشتری به بانک کارت منقضی از وی دریافت شده و کارت جدید صادر می‌شود.

آنطور که مدیران بانکی می ‌گویند با توجه به وارداتی بودن کارت‌های بانکی در مدت اخیر با نوسانی که در بازار ارز ایجاد و مشکلاتی که در واردات وجود داشته است، هزینه بانک‌ها در تامین کارت‌های بانکی نیز افزایش یافته و البته موجودی آنها هم ظاهرا زیاد نیست. به هر حال اکنون برآورد می‌شود که بیش از ۱۲۰ میلیون کارت بانکی در اختیار مردم قرار دارد که تمدید و یا صدور مجد آن در شرایط موجود هزینه‌هایی را به همراه دارد.

انتهای پیام


9952002
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است