استانی 16:38 - 26 اردیبهشت 1401

ضرورت گام برداشتن در مسیر ترویج ارزش های اخلاقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی دوشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به رویکرد جدید مجموعه دانشگاه آزاد در حوزه تولید علم، اظهار داشت: معمولاً تحول در علوم انسانی با سختی فراوان و بسیار کند اتفاق می‌افتد، اما در همین ایام هم تغییر رویکردها در دانشگاه قابل احساس و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز در جامعه، سبک زندگی افراد است، گفت: محصول هوش شناختی بشر و تمدنی که امروز مبتنی بر کشف روابط است، این شده که به ارزش‌های انسانی کاری ندارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه تمدن فعلی در برابر فرهنگ دینی و ارزش‌ها یا خنثی است و یا نافی آن، مطرح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، امروز باید به سمت تحقق تمدن اسلامی حرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه در روایات دینی بر عقلانیت بسیار تاکید شده است، یادآور شد: امروز نیازمند طراحی زیربنای تمدنی هستیم که مبتنی بر عقلانیت باشد تا با تکمیل هوش شناختی، نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشد.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: گاهی اوقات طرحی در جامعه مطرح می‌شود اما به دلیل آنکه پیوست فرهنگی ندارد، به مسائل فرهنگی و ارزش‌ها آسیب وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: در مقام نظریه‌پردازی صحبت بسیار راحت است اما زمانی که در مقام عمل قرار می‌گیریم متوجه خواهیم شد که به این سادگی نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه یک از فرق‌های دنیای امروز با صد سال پیش، در بحث میزان بهره از علم و دانش است، بیان کرد: علم مؤلفه اصلی قدرت است بنابراین، امروز مدیریت دنیا با کسانی است علم دارند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد علم بسیار بالا است و اگر کشوری در این عرصه متوقف شود، به راحتی نمی‌تواند آن را جبران کند، گفت: امروز اگر می‌خواهیم دانشگاه پیش برود، لازم است ارزش‌های اخلاقی و انسانی را بشناسیم و در مسیر ترویج و تکمیل آن در جامعه گام برداریم.


11563278
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است