اقتصادی 11:45 - 02 اسفند 1396
پیش‌بینی اوپک و روسیه
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد اوپک و متحدانش در جدیدترین مذاکراتشان نتیجه گرفتند حذف اشباع عرضه در بازار نفت، با روند سریع‌تری اتفاق می‌افتد.

تعادل به بازار نفت برمی‌گردد

به گزارش ایسنا، منابع آگاه اظهار کردند پس از چهار سال اشباع عرضه، بازار جهانی سرانجام در سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم امسال تعادل خود را بازمی‌یابد که زودتر از برآوردهای قبلی است.

این نتیجه گیری بدنبال سیگنال‌های متعدد از محدود شدن عرضه از جمله صعود نفت برنت به بالای ۷۰ دلار و کاهش ذخایر نفت در کشورهای توسعه یافته صورت گرفته است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در کنفرانس هفته نفت بین الملل در لندن گفت: ما در سال ۲۰۱۷، سال فوق العاده ای را شاهد بودیم و بازار نفت احیا شد و آمار مطلوبی پیدا کرد. وی در ادامه افزود: سالی که پیش روی ما قرار دارد، سال تعادل عرضه و تقاضا است.

به گفته محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، اوپک و متحدانش شامل روسیه حتی با توجه به روند سریع بهبود تعادل بازار، متعهد شده‌اند به محدودیت عرضه ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا پایان امسال همچنان ادامه دهند. عربستان سعودی با نشان دادن عزم خود برای ادامه محدودیت عرضه، بدنبال قیمت بالاتر نفت است تا عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو موفقیت‌آمیز باشد.

کمیته فنی مشترک که شامل مقامات کشورهای اوپک و غیراوپک است، سناریوی تعادل مجدد را بر مبنای ارزیابی خود از سطح تولید لیبی و نیجریه و سایر مشارکت کنندگان در توافق کاهش تولید قرار داده است.

به گفته بارکیندو، پایبندی این گروه شامل ۲۴ کشور تولیدکننده به توافق کاهش تولید، در ژانویه به ۱۳۳ درصد رسید.

ذخایر نفت در اقتصادهای توسعه یافته حدود ۷۴ میلیون بشکه بالای متوسط پنج ساله مانده است. اوپک از زمان آغاز اجرای توافق کاهش تولید در ژانویه سال ۲۰۱۶، هدف بازگرداندن سطح این ذخایر به متوسط پنج ساله را حفظ کرده است.

انتهای پیام


9686145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش حجم تولید در ماه‌های اخیر، بیش از ۴۵ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که ۲۲ درصد آن از طریق واردات تامین می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و همچنین پروژه‌های مسکن ملی در شهر جدیدپردیس خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: ساخت وساز‌های ویلایی و کوتاه مرتبه تنها با ورود متقاضیان به بازار مسکن تقویت و افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با نوسازی و بازسازی یک فروند هواپیمایی بویینگ ۷۳۷ به دست متخصصان ایرانی روزانه یک هزار و ۲۰۰ صندلی به چرخه هوایی کشور اضافه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک خانگی طی دو سال گذشته به کنتور‌های هوشمند متصل شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: ۵ میلیارد و ۵۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته سرمایه گذاری مصوب و خارجی داشته ایم که طی سال‌های گذشته با پایش‌های صورت گرفته این میزان افزایش یافته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است