گوناگون 23:01 - 05 اردیبهشت 1394
جزئیات جدید بسته نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت روز گذشته در نشست خبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تشریح شد.

یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین مشوق‌ها در این زمینه اعطای کمک‌هزینه 10میلیون تومانی به املاک با بیش از 100مترمربع است که معماری ایرانی و اسلامی را در نمای ساختمان خود رعایت کنند. عبدالله فتح‌اللهی همچنین وسعت بافت فرسوده تهران را به‌طور قطعی 3هزار و 700هکتار اعلام کرد. وی درباره ویژگی‌های بافت فرسوده نیز گفت: بنا به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور، زمین یا ملکی را بافت فرسوده می‌نامیم که شامل 3ویژگی ریزدانگی، نفوذناپذیری و عدم‌استحکام باشد. همچنین باید تأکید کنم که براساس این 3ویژگی، اطلاعاتی درخصوص مزیت بافت فرسوده شهرها به ثبت رسیده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: بسته تشویقی فعلی مبتنی بر رفع نواقص گذشته است و توجه بیشتر به تأمین زیرساخت‌ها در محلات مختلف در اولویت قرار دارد. همچنین بسته‌های جدید به‌صورت کیفیت‌گرا تهیه شده است. فتح‌اللهی تأکید کرد: اولویت اصلی سازمان در سیاستگذاری جدید چاره‌جویی برای رفع مشکل ریزدانگی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در تشریح بسته‌های مشوق برای نوسازی بافت‌های فرسوده نیز خاطرنشان کرد: درهمین راستا 50درصد تخفیف عوارض ویژه پلاک‌های کمتر از 100متر در پروانه‌های انفرادی و پلاک‌های بیشتر از 300متر در پروانه‌های تجمیع ارائه شد. وی با تأکید بر اینکه معافیت صددرصدی املاک زیر 300مترمربع را از پرداخت عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری خواهیم داشت، گفت:

همچنین معافیت 50درصدی ویژه املاک واقع در خارج از راسته‌ها و برج‌های تجاری مصوب را در بسته جدید اعمال کرده‌ایم. وی با بیان اینکه اعطای تراکم جدید نیز برای شهروندان در بسته جدید درنظر گرفته شده، افزود: پلاک‌های بیش از 150مترمربع در پروانه‌های انفرادی یک طبقه تشویقی و پلاک‌های بیش از 150مترمربع در پروانه‌های تجمیعی دوطبقه تشویقی دریافت می‌کنند.

فتح‌اللهی با اشاره به ضرورت تأمین پارکینگ در بافت‌های فرسوده تهران، ادامه داد: امکان یک واحد کسری پارکینگ را برای پلاک‌های با مساحت بین 100تا 200مترمربع در پروانه‌های انفرادی، پذیرش یک واحد پارکینگ مزاحم یک به یک به ازای هر پلاک تجمیعی با مساحت بین 100مترمربع تا 150مترمربع و تأمین نیم واحد پارکینگ تا سقف 180درصد تراکم و مازاد بر آن یک واحد ویژه پلاک‌های 150مترمربع تا 300مترمربع در پروانه‌های تجمیعی در بسته جدید در نظر گرفته شده است. فتح‌اللهی تأکید کرد: در بسته‌های جدید محیط پیرامونی پلاک‌ها نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. وی همچنین با ارائه گزارشی درباره روند نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران گفت: تاکنون 75هزار پلاک در شهر تهران نوسازی شده که 36درصد از پلاک‌های بافت فرسوده را در‌بر‌می‌گیرد.


6261241
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است