اجتماعی 09:46 - 27 تیر 1397
معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت:
معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: در تحقق عدالت اجتماعی در حوزه سلامت حرکتی روبه جلو داشته‌ایم و رضایتمندی مردم از خدمات حوزه سلامت گواهی بر این مدعاست.

حوزه سلامت، در تحقق عدالت اجتماعی حرکتی روبه جلو داشته است

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وبدا، دکتر علی اکبر حق دوست ضمن تشریح دستاوردهای ۴۰ ساله حوزه سلامت، گفت: پیشبرد اهداف در هر حوزه‌ای نیازمند برنامه‌ای جامع و کامل است تا با استناد به این برنامه‌ها اهداف مورد نظر را پیش ببرد.

وی در ادامه گفت: وزارت بهداشت با تشکیلاتی که در کشور دارد که حوزه آموزش پزشکی را نیز شامل می شود، وزاتخانه ای با مسئولیت عریض و طویلی در کشور است و معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی می تواند در ترمیم شکاف های موجود ناشی از عملیاتی کردن اسناد بالادستی برای دستیابی به اهداف مورد نظر، گام های مثبتی را بردارد و با ارائه‌ اطلاعات و پیش‌بینی‌های مربوط به آینده فرصت تأثیرگذاری را مهیا و وضعیت پویاتری را فراهم کند.

حق دوست تصریح کرد: نظارت بر تمامی امور از دورافتاده ترین نقاط کشور تا پایتخت نیاز به هماهنگی و همسوکردن فعالیت‌ها دارد و برنامه ریزی استراتژیک کلید در دست گرفتن سرنوشت وزارتخانه است و معاونت برنامه ریزی می‌تواند این کار را به شکل جمعی و با همیاری اعضای درون مجموعه و البته هماهنگی‌های لازم بین بخشی میسر کند.

وی اجرایی کردن اسناد بالادستی، سند چشم انداز ۲۰ ساله و سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: رصد کردن روندهای بین‌المللی در حوزه سلامت و آینده نگری نیز نیازمند هماهنگی، همفکری و برنامه ریزی با معاونین وزاتخانه و روسای دانشگاه های علوم پزشکی با هدفگیری خدمت رسانی به مناطق دور افتاده نیز از مهمترین دلایل وجود معاونت برنامه ریزی در وزارت بهداشت است. 

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه موفقیت و شکست‌ها را باید نسبی دید و با گذشته مقایسه کرد، گفت: رضایتمندی در حوزه سلامت فاصله خواسته‌ها و داشته‌های ماست که خواسته ها سریع تر رشد می کنند و گاهی منجر به نارضایتی نسبی می شوند، اما با نگاهی به گذشته می‌توان رشد قابل ملاحظه مطابق با استاندارهای بین المللی در حوزه پزشکی، دندانپزشکی و خدمات بیمارستانی را شاهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به خدمات در سطح کشور به خصوص در مناطق محروم، رشد چشمگیری داشته که شاخص‌ها نشان دهنده آنها هستند، اما هنوز با ایده آل فاصله داریم. در حال حاضر خدمات عمومی را در شهرستان‌ها  و مناطق محروم ارایه می‌دهیم و خدمات پیشرفته را نیز به صورت ادورای پزشکان متخصص پوشش می‌دهند. همچنین در حوزه واکسیناسیون پوشش صد در صدی داریم. 

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وی با اشاره به اینکه، تمام روستاهای ما خانه بهداشت با حضور بهورز دارند، افزود: در حال حاضر مراکز جامع سلامت در شهرها نیز با حضور روان شناس، کارشناس تغذیه، پرستار و ماما در کنار پزشک، خدمات ارائه می‌دهند. 

حق دوست افزود: در تحقق عدالت اجتماعی در حوزه سلامت حرکتی روبه جلو داشته‌ایم و بهترین ابزار برای رضایت سنجی، خود مردم هستند؛ بطوریکه بر اساس نظرسنجی صدا وسیما و خبرگزاری‌ها، رضایتمندی از خدمات بهداشتی درمانی همیشه بالاترین رتبه را داشته است. 

وی افزود: در حال حاضر نیاز کشور ما به پزشک به تناسب رسیده است، اما نسبت به استاندارهای بین‌المللی کمی عقب هستیم. هدفگیری ما براساس مستندات بین‌المللی به ازای هر هزار نفر یک پزشک است که در حال حاضر به ازای هر ۱۲۰۰ نفر می‌باشد و مشکل اصلی ما توزیع است که تمایل برای ارائه خدمات در مناطق دورافتاده کمتر است که این مشکل در کشورهای پیشرفته اروپایی، کانادا و استرالیا نیز وجود دارد.

معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: در حوزه سلامت مواردی چون کم تحرکی، مصرف دخانیات و تصادفات هزینه‌هایی را به سیستم بهداشت و درمان تحمیل می‌کنند. همچنین سبک زندگی مردم و روند رو به سالمندی جامعه گاهی آسیب رسان هستند و هزینه‌هایی را تحمیل می‌کنند که باید تدابیری برای آنها اندیشیده شود.

انتهای پیام


9845529
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است