فرهنگی‌هنری 16:45 - 28 آبان 1397
گزارش افتتاحیه پانزدهمین اجلاس توسعه و رسانه
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه گفت: اینکه نوآوری را چگونه در صداوسیما و دولت تزریق کنیم، یک چالش است. دولت‌ها با نوآوری در چالش هستند.

«صداوسیما با نوآوری در چالش است»

به گزارش ایسنا، آیین افتتاحیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با حضور، حجت الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام سیما، حمیدرضا شاه آبادی معاون صدا، سورنا ستاری معاون عملمی فناوری رئیس جمهور، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما و با حضور مدیران شرکت های دانش بنیان عصر امروز (۲۸ آبان ماه) در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سورنا ستاری در بخشی از این مراسم در سخنانی در مرکز همایش های صدا و سیما گفت: کشور ما پر از تاریخ ۶هزار ساله است. بهترین دانشمندان دنیا، بهترین شاعران را داشته‌ایم که هرکدام در دوره‌های خاصی آمدند. سریال‌های خارجی را می‌بینم که بر اساس چه افسانه ای ساخته شدند، در حالی که ما این همه شخصیت و اسطوره داریم اما اینکه چگونه بتوانیم به عنوان قدرت نرم مطرح کنیم، مهم است. هر چند صداوسیما در بخش سخت افزاری روند خوبی داشته است اما در بحث محتوایی اتفاقات خوبی رقم نخورده است.

محمد فهمی، دبیر پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه هم گفت: اجلاس ما تاکنون دو روزه بوده است اما به خاطر حجم سه بخش کنفرانس، سخنرانی و نمایشگاه همایش سه روزه شد. با تدابیر معاون توسعه و فناوری یک روز به زمان اجلاس اضافه شد.

وی ادامه داد: امسال شعار اجلاس توانمندی ایرانی رسانه جهانی انتخاب شد، چرا که رسانه‌ای مثل صداوسیما به هیچ عنوان نمی‌تواند یک رسانه منطقه‌ای، محلی یا کشوری باشد با وجود اینکه مجهز به سه نوع رسانه از جمله رسانه محلی استانی، ملی و کشوری و شبکه‌های بین المللی است.

فهمی گفت: این حجم از تولیدات مستلزم این است که صداوسیما بتواند در بحث زیرساخت‌ها، فناوری رسانه خود را در مقایسه با رقبایی که در خارج از کشور دارند، تقویت کند. ۲۵ سال است به کمک محققان، پژوهشگران و جوانان در این حوزه تلاش کرده‌ایم و امروز صنعت رسانه به نقطه غرورآفرین رسیده است.

وی افزود: امروز در نقطه ای هستیم که نمایشگاه صنعت رسانه را برگزار می‌کنیم امسال به دلیل حضور جوانان و استارتاپ‌ها بحث‌های محتوایی محور اول اجلاس است و کنفرانس و ارائه تحولات صنعت رسانه یکی از مهمترین اهداف اجلاس است، بهترین متخصصان حوزه رسانه حضور دارند فراخوان مقالات را طی چند دوره داشته‌ایم و در نتیجه مهمترین‌های صنعت رسانه را در نمایشگاه داریم چون صنعت رسانه صنعت بسیار متنوعی است و طیف وسیعی را پوشش می‌دهند و هر کدام از طیف‌ها بخشی از نیازهای رسانه ملی را تامین می‌کند. ۸۰ شرکت آخرین دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند و از بین محصولاتی که در طول سال گذشته ساختند، عرضه می‌کنند.

دبیر اجلاس پانزدهم توسعه و رسانه تصریح کرد: امسال از ۱۲ محصول جدید در اختتامیه رونمایی می‌شود و برای تشویق شرکت‌های استارتاپی و ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه، دو بخش را اضافه کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰ ایده به دست ما رسید که از بین آنها ۴۷ طرح برگزیده و ممتاز بود.

ادامه دارد ...


9977701
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد» بازگردانده شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی رسانه و طنز، مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره تا ظهر فردا یکشنبه ۲ اردیبهشت تمدید شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره فیلم کن از پوستر رسمی هفتاد و هفتمین دوره خود در سال۲۰۲۴ رونمایی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» طی سی روز، بیش از ۴۶۹۰ ساعت از سوی کاربران کتابخانه‌های عمومی به طرح بهار در بهار اختصاص یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینمادارانی که بیشتر از قدرالسهم توافقی، عایدی دارند، بیانیه‌ای صادر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه ۱۵ تهران پس از مدت‌ها تعیین شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است