اجتماعی 03:20 - 11 مرداد 1394
اکبر آقا را اگر همگان نشناسند، حداقل کارتن خواب های ژولیده پولیده شهر به خوبی می شناسند.

کارتن خوابی که کشتی نجات کارتن خواب ها شد
به گزارش افکارنیوز، شب است و انعکاسی از نور نیست. منم و خدایم و پایپ و دلی که همیشه قُل می زند. هوا رو به زمستان است و شقیقه ام سخت می لرزد و من سال هاست که خلسه را به دوش می کشم.



*مردی که در دل سیاه شب طلوع کرد




اکبر آقا را اگر همگان نشناسند، حداقل کارتن خواب های ژولیده پولیده شهر او را به خوبی می شناسند چرا که پدر معنوی شان با کارهایش کشتی نجات غرق شدگانی است که در جامعه حل شده اند.



اکبر رجبی مدیر موسسه خیریه طلوع بی نام و نشان ها را بارها در رسانه ها دیده ایم. او زمانی خود در پیله اش فرو رفته بود و مصرف کننده ای بی مصرف بود اما حالا پناه دل کارتن خواب هایی شده که سقفشان آسمان است.



اکبر آقا اینک برای مردان و زنانی که روزگار سابقش را یدک می کشند، چتر حمایت است. او حدودا ۱۰ سالی می شود که با کمک خیرین و کارتن خواب های که به زندگی برگشته اند در سه شنبه شب های تهران به بی خانمانان غذایی با چاشنی امید به زندگی می دهد و آن ها را سیر شده به خواب می رساند تا دِین روزهای طلوع خود را ادا کند.

*غذای اضافی شما، نجات بخش است




مردم؟

می دانید درد کجاست؟



جایی که من و شما سیر باشیم و گرسنگی تنها مشکل کوچک کارتن خوابان این شهر باشد و روزانه و شبانه کلی غذاهای مانده یا دست نخورده در سطل های زباله سقوط آزاد کنند و ما ندانیم که بی خانمانان در کجای این سرزمین دل خوش کرده اند به تکه نانی که در آب فرو می رود.



ولی اکبر آقا و دوستانش با طرحی که تازه حدود دو سال است فاز اولش اجرایی شده‌، نه تنها نمی گذارند نعمت خدا هدر برود بلکه دست نیازمندانی را که جامعه طردشان کرده است، می گیرند.



این طرح مردمی غذاهای اضافی رستوران ها،‌ ‌دانشگاه ها، تالارهای پذیرایی و ... که روزانه حدود ۵۰ وعده غذایی است را تنها با یک تماس تلفنی جمع آوری می کند و در سیاهی شب به کارتن خواب ها هدیه می دهد.



*مردم حاضر، برخی مسئولین غایب




جرقه طرح اجتماعی "تهران؛ شهر بدون گرسنه" بر اثر تجربیات اعضای جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها طی آیین‌های مهرورزی هفتگی و مشاهدات روزمره آن‌ها شکل گرفته و پس از جلسات متعدد اتاق فکر طلوع و مشورت با تیم جامعه‌شناسی موسسه، اجرایی شده است.



تا جایی که مردم از این طرح استقبال بی نظیر داشتند و خود پوستر تبلیغاتی آن را در شهر پخش و تبلیغ می‌کردند. جالب است بدانید که دانشگاه‌ها هم استقبال خوبی از این طرح کردند و حتی برخی از آن‌ها تقریباً به طور منظم غذای مصرف نشده و دست‌نخورده خود را برای موسسه می فرستند.



در ماه محرم سال گذشته نیز حدود ۴۰۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و جالب تر آن که به برکت این طرح، دسترسی به دیگر اقشار آسیب دیده و نیازمندان راحت تر شده است.

دست مریزاد بر مردم، دانشگاه ها، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و پنج وانتی که به صورت تمام وقت در اختیار موسسه هستند.



موسسه طلوع بی نشان ها این بار نیز خوش درخشیده است و با کمک مردم شکم کسانی را سیر می کند که خیلی ها با بینی گرفته، از کنارشان رد می شوند.

6843241
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است