اقتصادی 11:54 - 31 شهریور 1396
آخوندی با شرکت در پویش روز جهانی بدون خودرو عنوان کرد
وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان خود در حوزه مسکن و شهرسازی صبح امروز با حضور در مترو شهری پایتخت و استفاده از این وسیله حمل و نقلی، در حرکت عمومی روز جهانی بدون خودرو شرکت کرد.

قبول فرهنگ ترجیح ریل به خودرو/ شهرسازی ریل‌پایه را در دستور کار داریم

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی صبح امروز ۳۱ شهریورماه با حضور در ایستگاه مترو قیطریه از این مدل حمل و نقل درون شهری پاک استفاده و در پویش جهانی روز جهانی روز بدون خودرو شرکت کرد.

وزیر راه و شهرسازی حرکت خود را از ایستگاه مترو قیطریه آغاز کرد و پس از پیاده شدن در ایستگاه ۱۵ خرداد همراه با تعدادی از معاونان خود به صورت پیاده از محله‌های باب همایون، صوراسرافیل، ناصرخسرو، مروی، بازارچه عودلاجان و خیابان ۱۵ خرداد بازدید کرد.

برگزاری آیین حرکت عمومی بدون خودرو در روز جهانی بدون خودرو در ایران، به همت وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شهرداری تهران برگزار می‌شود.

آخوندی در جریان استفاده از مترو با مردم و مسافران به گپ و گفت پرداخت و از نزدیک در جریان نظرات آنها در مورد ترددهای روزانه، میزان رضایت مردم از حمل و نقل عمومی و ترافیک معابر عبوری موردتردد روزانه آنها قرار گرفت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون شهرسازی به صورت خودرو محور انجام می‌شده و ما شهرسازی ریل‌پایه را در دستور کار قرار داده و ترغیب می‌کنیم که در این خصوص، دو دهه باید تلاش کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت، شهرداری و مردم باید به این تحول بنیادین توجه کنند زیرا از طریق شهرسازی ریل‌پایه میزان دسترسی، ایمنی و آرامش روانی بهتر می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه روز جهانی بدون خودرو یک تذکر برای دولت و مردم محسوب می‌شود، گفت: این تذکر برای دولت در راستای سیاستگذاری و افزایش امکانات و برای مردم به منزله یک تجربه جدید و قبول یک فرهنگ به منظور ترجیح ریل به خودرو است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به بحث نوسازی ناوگان در حمل و نقل گفت: بخشی از حمل و نقل که مربوط به کلانشهرها می‌شود حمل و نقل حومه‌ای است. به طور مثال، روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از حومه به شهر تهران سفر می‌کنند که ۹۸ درصد این سفرها با خودرو شخصی انجام می‌شود.

وی افزود: این حجم از سفر با خودروی شخصی در وقت، آلودگی و تصادفات نقش قابل توجهی دارد.

آخوندی به نقش حمل و نقل حومه‌ای ریلی در برنامه ششم اشاره کرد و گفت: امسال سال اول برنامه ششم است و برای توسعه حمل و نقل حومه‌ای ما به سرمایه‌گذاری در زیرساخت و ناوگان نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش حمل و نقل را مهم دانست و گفت: طرح‌های ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه حمل و نقل ریلی حدود ۲۸ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این عدد باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

وی یادآور شد: برای توسعه حمل و نقل ریلی باید صندوق توسعه ملی وارد این بحث شود که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است.

آخوندی خاطرنشان کرد: بدین منظور قانون فراهم شده است، اما برای اجرای آن باید منابع موردنیاز تامین شود.  

در این سفر، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی، هوشنگ عشایری سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سیدقاسم بی‌نیاز، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام


9430264
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و آبزیان گفت: سود منطقی قیمت ماهی از مزرعه و دریا تا بازار ۳۵ تا ۴۰ درصد است، درحالیکه اختلاف قیمت ماهی‌های جنوب به ۴۰۰ درصد می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه طلافروشان گفت: فروشنده طلا مستلزم ارائه فاکتور خرید طلای بالای یک گرم به مشتریان است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل امور مشتریان توانیر گفت: تا اسفند سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان پرداخت شده و خسارت کلی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» از امروز ۲۹ اسفند سفر‌های جاده‌ای رسما آغاز شده و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته در نوروز امسال بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خودروی سواری وارد جاده‌های کشور خواهند شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران اطلاعیه‌ای تاریخ عرضه عمده سهام کنترلی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران در نماد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرتعاون روستایی استان تهران نرخ مصوب سیب تنظیم بازار را ۳۱ هزار تومان و پرتقال تامسون را ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: افراد از خرید خزندگان و حلزون‌های غیرمجاز که منجر به آلودگی محیط زیست می‌شوند، اجتناب کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امور مالیاتی در خصوص افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد اطلاعیه صادر کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جهاد کشاورزی از توزیع روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ منجمد با نرخ مصوب ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان در میادین استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است