استانی 14:17 - 30 بهمن 1398

عملکرد ضعیف مدیریت بحران گیلان در بارش برف اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار علی توشه پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری تشریح اقدامات سپاه قدس گیلان در بحران برف اخیر در سالن جلسات نمایندگی ولی‌فقیه، اظهار کرد: کمک به مردم و ایجاد امنیت را مهم‌ترین مأموریت سپاه در بحران برف اخیر بود.

جانشین فرمانده سپاه استان گیلان با اشاره به عملکرد مطلوب سپاه قدس در دفع آسیب‌ها در حوزه امنیتی بین استان‌های کشور، افزود: در حوزه تهدیدات طبیعی نیز با توجه به اماده نبودن زیرساخت‌ها در استان گیلان شاهد بحرانی‌هایی در این زمینه بودیم.

وی به طرح‌های مختلف سپاه گیلان برای مقابله با بحران‌های گوناگون اعم از طبیعی و امنیتی اشاره و با بیان اینکه در مواقع ضروری این طرح‌ها برای کاهش آسیب‌پذیری ساماندهی می‌شود، گفت: لازمه مقابله با بحران و تهدید ایجاد آمادگی در عرصه‌های مختلف در گیلان است و باید سعی کنیم بدون استفاده از امکانات نظامی آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

سرهنگ توشه در ادامه عدم آماده بودن زیرساخت‌ها و توقف زندگی مردم تنها بخاطر بارش چند سانتی متری برف در استان گیلان را عملکرد بد پدافند غیرعامل دانست و و ادامه داد: تعدادی از مردم جان خود را از دست دادند و این موضوع نشان می‌دهد باید سطح آمادگی استان گیلان در مواجهه با بحران‌ها و حوادث بیشتر از وضعیت فعلی باشد.

جانشین فرمانده سپاه استان گیلان با اشاره به عدم وجود مدیریت بحران متمرکزی در استان، تصریح کرد: در حوادث مختلف به جای مقابله با بحران خود سازمان مدیریت بحران استان گیلان دچار بحران می‌شود و در شرایط اضطراری مدیریت واحد در گیلان وجود ندارد.

وی به عدم دعوت از سپاه به رغم توانمندی و ظرفیت‌های فراوانی برای کمک در زمان بحرانی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان اشاره کرد افزود: سپاه با امکانات، ظرفیت و نیروی انسانی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های ناشی از بحران داشته باشد.

سرهنگ توشه با تأکید بر لزوم تقویت مدیریت بحران استان گیلان برای مقابله با حوادث، گفت: نبود مدیریت صحیح در پدافند غیرعامل گیلان و عدم تدوین نظام جامع پدافند غیرعامل در استان تدوین از دلایل مدیریت ضعیف در مواقع بحرانی است.

وی با بیان اینکه بارش برف متوسط ۶۰ سانتی‌متری در گیلان نباید موجب اختلال در زندگی مردم شود، گفت: برف و باران پدیده‌ای کاملاً طبیعی در گیلان است و عدم آمادگی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در این مواقع زیبنده این استان نیست و موجب نگرانی می‌شود.

سرهنگ توشه با اشاره به اینکه سپاه قدس گیلان با تمام توان به کمک مردم نیازمند در برف اخیر آمد، تأکید کرد: اگر چه این اقدامات ناکافی بود و نتوانستیم رضایت مردم را جلب کنیم اما ضروری است که نقش اقدامات قبل از بحران را جدی‌تر بگیریم تا آسیب‌های ناشی از شرایط اینچنینی کاهش یابد.

جانشین فرمانده سپاه گیلان با بیان اینکه در این ایام از کمک گروه‌های جهادی تمام دو هزار پایگاه مقاومت استان برای کمک به افراد گرفتار در برف استفاده شد، ادامه داد: ۱۷ خودروی سنگین و ۱۵۴ خودروی سبک عمدتاً تاکتیکی برای مکان‌هایی که امکان تردد خودروهای معمولی در آن وجود نداشت برای کمک به مردم اعزام شدند و در مسیر امامزاده هاشم نیز نیروهای ناحیه سلمان عملکرد خوبی داشته است.


10401733
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است