اقتصادی 15:31 - 01 آبان 1396
"جزئیات ۸۵ استاندارد خودرویی اعلام شد+ فهرست کامل"،"پشت‌پرده‌های یک لقمه "نان" "،"تغییرات سینوسی در بازار طلا و ارز"،"فروشندگان چطور رجیستری را دور زدند؟!"،"بخت ستاره خلیج فارس با مشکلات مالی گره خورده است"،"ایرلاین‌ها طاقت گرانی ندارند"،"کار "پلاسکو" به دادگاه کشید"،"نسل جدید اینترنت کی به ایران می‌رسد؟" از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در نخستین روز آبان‌ماه

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - دوشنبه - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

دلار مبادله‌ای ۳۴۳۴ تومان شد

بانک مرکزی نرخ دلار را با افزایشی دیگر ۳۴۳۴ تومان اعلام کرد.

جزئیات ۸۵ استاندارد خودرویی اعلام شد+ فهرست کامل

فهرست کامل ۸۵ استاندارد خودرویی که قرار است از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۷ و در سه مقطع زمانی در دستور کار قرار گیرد اعلام شد.

پشت‌پرده‌های یک لقمه "نان"

کیفیت نان و چالشی که همه را در مقابل وزارت جهاد کشاورزی قرار داد، مساله‌ای است که از ادعای باکیفیت بودن گندم و نان وزارت جهاد کشاورزی شروع شد و به رد آن از سوی وزیر بهداشت و گلایه‌های نانوایان و بعضی مسائل پشت پرده ختم شد؛ موضوعاتی از قبیل اینکه گندم‌های درجه سه به تهران می‌رسند، برخی گندم‌های آفت‌زده هم به آرد تبدیل می‌شود و هیچ نظارتی روی کارخانه‌های آرد وجود ندارد و ....

تغییرات سینوسی در بازار طلا و ارز

دلار آمریکا برخلاف روند روز گذشته با شیب ملایم رو به افزایش رفته و ۴۰۱۸ تومان فروخته می‌شود و مقابل آن سکه تمام طرح جدید با حرکت کاهشی همراه شده و یک میلیون و ۲۹۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

فروشندگان چطور رجیستری را دور زدند؟!

در حالی که طرح رجیستری گوشی‌های همراه برای صیانت از حقوق مصرف کننده و جلوگیری از قاچاق در حال اجرای نهایی است و به طور طبیعی باید با کمترین هزینه برای مصرف کننده انجام شود، در اولین گام پس از اجرا، قیمت‌ها از حدود متعارف گذشتند و در مواردی نیز عرضه کنندگان گوشی‌های قاچاق، راه‌هایی برای دور زدن طرح رجیستری برای کالاهای قاچاق موجودشان پیدا کردند.

بخت ستاره خلیج فارس با مشکلات مالی گره خورده است

پالایشگاهی که قرار بود با تولید بنزین بار فشار روانی صادرات بنزین را از روی دوش کشور بردارد، بعد از بیش از یک دهه همچنان با مشکلات مالی دست به گریبان است و با وجود اینکه راهکارهایی برای رفع مشکل مالی آن پبشنهاد شده، هنوز شاه کلید رفع این مشکل پیدا نشده است.

نقشه‌ راه اردکانیان برای چالش‌های مالی وزارت نیرو

گزینه پیشنهادی وزارت نیرو تعدد طرح‌های عمرانی نیمه تمام و حجم بالای منابع مالی مورد نیاز برای اتمام آنها و همچنین بدهی‌­های انباشته به تولیدکنندگان بخش خصوصی، پیمانکاران، مشاوران، تامین کنندگان کالاها و تجهیزات و بانک‌ها را از جمله چالش‌های این وزارت‌خانه می‌داند.

معاملات مسکن در کدام منطقه بیشتر است؟

در شهریورماه سال جاری، منطقه ۵ طبق معمول سال‌های اخیر بیشترین تعداد معاملات خرید و فروش مسکن شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

ایرلاین‌ها طاقت گرانی ندارند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر معتقد است در شرایطی که هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی در طول سال‌های گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته نمی‌توان انتظار داشت ایرلاین‌ها قیمت‌ها و شرایط امروز را بعد از افزایش نرخ ارز نیز حفظ کنند.

کار "پلاسکو" به دادگاه کشید

نماینده کسبه قسمت سالم پلاسکو با بیان اینکه پیگیری‌های ۹ ماهه این افراد هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است، گفت: یک روز می‌گویند قرار است پلاسکو پارک شود و روز دیگر می‌گویند سفارتخانه می‌شود. اگرچه تمام این حرف‌ها شایعه‌ای بیش نیست اما هنوز تکلیف این ساختمان و کسبه آن مشخص نشده و نهایتا قرار شده در این زمینه دادگاهی در آبان ماه تشکیل شود.

نسل جدید اینترنت کی به ایران می‌رسد؟

گذر به نسخه ۶ آی پی (IPv۶) موضوع مهمی است که این روزها در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده است. در ایران هم عبور از IPV۴ به نسخه ۶ موضوعی است که از سالها قبل مطرح و تاحدودی دنبال شده؛ چراکه بنا بر اظهارات صورت گرفته ایجاد شبکه ملی اطلاعات با ملاک IP آدرس نسخه ۶ ممکن خواهد بود.

توقف فروش آیفون 7 با حافظه 265

شرکت اپل فروش آیفون 7 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را متوقف کرده است.

انتهای پیام


9493887
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است