ورزشی 12:48 - 22 مهر 1398
اولیایی در واکنش به شایعه بازگشتش به استقلال و اوضاع این تیم:
مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال می‌گوید برای جلوگیری از تصمیمات ضرر رسان به استقلال، هزینه دادگاه CAS از جیب مدیران مقصر در این ماجرا پرداخت شود.

جریمه CAS را از جیب مدیران استقلال بگیرید/ آینده بهتری در حال رقم خوردن است

به گزارش ایسنا، کاظم اولیایی، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره احتمال بازگشتش به این باشگاه اظهار کرد:‌ امروز با من صحبتی نشده است. شرایط باشگاه، شرایط مطلوبی نیست و مجمع با گزینه‌هایش قطعا مذاکره می‌کند و مذاکرات متعددی با آقایان انجام می‌دهند. ان‌شاءالله که به گزینه مطلوبی برسند. برای انتخاب مدیرعامل باشگاه مجمع وظیفه دارد مذاکراتی داشته باشد.

او اضافه کرد: مشکل ریشه‌ای‌تر از شخص فتحی است. ما برای باشگاهی به بزرگی استقلال با ۷۴ سال سابقه و باشگاهی که زمانی دومین باشگاه گسترده دنیا بوده برنامه نداریم. این برنامه نداشتن باعث شده مدیران فقط به مسائل روز توجه کنند. به روز بودن بدترین شرایط برای باشگاه استقلال است. استقلال بزرگ است و هواداران زیاد و عزیزی دارد و باید برایش برنامه‌ریزی کرد. یک تیم مدیریتی قوی، با سابقه و با تعصب باید استقلال را اداره کنند وگرنه اگر تحت تاثیر فضای مجازی حرفی زده شود تا عده‌ای هوادار آرامش بگیرند می‌شود همین وضعی که اکثریت نسبت به موضع مدیریت باشگاه استقلال نقد دارند. نقدها هم درست است.

اولیایی که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد،‌ ادامه داد: شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است اما مطلوب نیست. گزینش‌های بی منطق و بدون دلیل داشتیم. چند مدیرعامل آمدند که آدم‌های خیلی خوبی بودند اما به امر باشگاه‌داری وارد نبودند. دل‌سوز هم بودند اما عمق سیاست‌گذاری در باشگاه‌های ورزشی را نمی‌شناختند. استقلال و هوادارانش را هم نمی‌شناختند. اغلب تصمیم‌گیری‌هایشان برای باشگاه دردسر شد. مگر می‌شود باشگاهی مثل استقلال در یک سال ۱۶، ۱۵ بازیکن خروجی داشته باشد. مگر می‌شود در باشگاه استقلال قرارداد یک ساله و شش ماهه بست. آقایانی که وارد می‌شوند به خاطر گزینش‌های نامناسب است. ممکن است آقایان فتحی، افتخاری، افشارزاده و دیگران در حوزه‌های دیگر بسیار توانمند بوده باشند اما اینها نه استقلال را می‌شناختند، نه مدیر باشگاه بودند و نه دلسوزی کردند. اینکه ما به عنوان کارمند دولت، هشت ساعت به آن‌جا بیاییم و وقت‌ بگذاریم و فضا را نشناسیم، هر کارمان بار منفی دارد. الان آقای فتحی برای استقلال هر کاری می‌کند که رضایت جمعی را به وجود بیاورد اما درست عکسش اتفاق میفتد. برای اینکه شناخت ندارد.

او درباره ماجرای سوپرجام و رای دادگاه CAS هم اظهار کرد:‌ چرا باید شرایطی را به وجود بیاوریم که نتوانیم در بازی سوپرجام شرکت کنیم؟ رییس هیات‌مدیره در شورای تامین یک فرمایشی می‌کند، مدیرعامل یک فرمایش دیگر می‌کند. اصلا به برنامه‌ای که داده شده اهمیت داده نمی‌شود. به نظر من برای که بار هم که شده در جمهوری اسلامی، این مدیرانی که این وضع را به وجود آوردند هزینه دادگاه را از جیبشان پرداخت کنند. پنج نفرند و هر کدام ۲۰۰ میلیون بدهند تا دیگر از این تصمیمات گرفته نشود. بدترین تصمیم را می‌گیریم و بعد هزینه‌اش را باید از جیب تماشاگر یا خزانه باشگاه بدهیم. چرا باید در سوپرجام حاضر نشویم؟ وقتی به باشگاه برنامه دادند چرا از ترکیه پیام دادند که شرکت می‌کنیم یا نمی‌کنیم؟ این عدم توانایی در اداره باشگاه است. من استدعا می‌کنم مجمع، مدیرانی انتخاب کند که تجربه، تبحر و دلسوزی در امر باشگاه‌داری داشته باشند. نمی‌توانیم بگوییم نیروی بسیار خوب راهنمایی و رانندگی که خوب عمل می‌کند پس مدیرعامل خوبی هم است. باید با مسئولیت‌پذیری کسانی را انتخاب کنیم که برنامه داشته باشند و تیمشان برنامه را اجرا کند و به مردم پاسخگو باشند. وقتی برای آرام کردن مقطعی فشار هواداران تصمیماتی گرفته می‌شود حاصلش این می‌شود که هیچ‌کدام از ما به عنوان استقلالی نمی‌توانیم پاسخی به هواداران بدهیم. من خودم شرمنده‌ام و فقط باید اظهار تاسف کنم.

در ادامه مجری تعدادی از پیامک‌های ارسالی هواداران استقلال را که از وضعیت استقلال ابراز نارضایتی کرده بودند خواند و اولیایی هم در واکنش بیان کرد:‌ در اینکه وزیر هم می‌خواهد در حوزه کاری‌اش مدیر موفقی باشد و دوست ندارد یکی از بخش‌های حوزه‌اش دچار مشکل باشد، شکی نیست. آقای سلطانی‌فر را ۳۰ سال است که می‌شناسم اما هر وزیری هم بود علایق شخصی‌اش را به مسئولیت اجتماعی ترجیح نمی‌داد چون ایشان یک مسئولیت اجتماعی ماندگار دارد. خود استقلال در حوزه پیشکسوتی باید این همت را داشته باشد و در ملاقات و رفت و آمدها با وزیر انسجام و یک خواسته منظم و مشخص داشته باشند. متاسفانه این انسجام نبود.

او افزود: خوشبختانه مدتی است که شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان با حضور ۱۳۰ فوتبالیست ساماندهی شده و در آینده بهترین مشاوری که بتواند دلسوزی کند و به مجمع مشاوره بدهد، همین شرکت است. باید برای انتخاب مدیران به وزیر مشاوره درست بدهیم و از او مسیر درست بخواهیم. اینکه ایشان با کلی مشغله کاری در فدراسیون‌ها و بخش جوانان وزارت چقدر می‌تواند برای دو باشگاه وقت بگذارد جای بحث است. من هم اعتقاد داردم که گزینش‌ها مطلوب نبوده است. امیدواریم دلسوزی بیشتری برای استقلال شود و گزینش‌های مطلوب‌تری اتفاق بیفتد. این گزینش هم باید هم توام با برنامه باشد و هم همراه با تیم اجرایی باشد. نفر خیلی کارساز نمی‌تواند باشد. یکی از مشکلاتی که در نقل و انتقالات داشتیم اختلاف نظر بین اعضای هیات مدیره  و مدیرعامل بود. اعضای هیات مدیره مذاکراتی کرده بودند و مدیرعامل و معاون ورزشی هم خودشان مذاکراتی کردند و نقل و انتقالات که باید در آن بهترین انتخاب را می‌کردیم از دست رفت. چه کسی تمرکز را به هم زد؟ اعضای هیات مدیره و مدیرعامل.

او در پاسخ به این پرسش که آیا خودش برنامه‌ای برای استقلال دارد هم، گفت: من اعتقاد دارم هر کس در استقلال مسئولیت قبول می‌کند باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و تیم داشته باشد. من به هواداران عزیز ضمن عذرخواهی از طرف مدیران قول می‌دهم که آینده بهتری برای استقلال در حال رقم خوردن است. همه کمک کنند و هم‌صدا شوند تا در آینده استقلال بهتری داشته باشیم. هر مدیر و تیم مدیریتی که آمد ما باید حمایت کنیم تا با برنامه او به جایگاه واقعی خودمان که صدر جدول است برسیم.

انتهای پیام


10266026
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال کشورمان نخستین دیدار خود در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ را با پیروزی مقابل افغانستان پشت سر گذاشت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امین میرزازاده به عنوان برترین فرنگی کار سال ۲۰۲۳ آسیا و پژمان درستکار به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: به نظرم شانس برد پرسپولیس نسبت به صنعت نفت روی کاغذ بیشتر است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بانوی ملی پوش اسکیت هنری گفت: رشته اسکیت هنری خیلی جای پیشرفت دارد و می‌توانیم مدال بیشتری کسب کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز (پنج شنبه) در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئال مادرید با عبور از منچسترسیتی در ضربات پنالتی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شباب الاهلی با وجود گلزنی سعید عزت اللهی شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم پورتو موفق شد در شب گلزنی طارمی به فینال جام حذفی پرتغال صعود کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بایرن مونیخ در مجموع با برتری ۳ - ۲ راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد تا رویای حضور در فینال ومبلی ادامه داشته باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین امارات پس از حذف النصر عربستان، این بار سراغ الهلال رفت و در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی بزرگی کسب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است