اجتماعی 16:38 - 29 دی 1396
مسجدجامعی در سالگرد حادثه پلاسکو:
یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما این روزها یک پلاسکوی روی آب داریم و آن حادثه کشتی نفتکش سانچی است. به زودی خانواده‌های جانباختگان این کشتی با مشکلات مواجه می‌شوند و من از مسئولان می‌خواهم که سندی را برای حمایت از خانواده‌های آنان تهیه کنند.

مسئولان، پلاسکوی روی آب را فراموش نکنند

به گزارش ایسنا احمد مسجدجامعی امروز در جمع آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی تهران در میدان حسن‌آباد گفت: سال گذشته در چنین روزهایی قرار بود به کتابخانه ملی بروم و همه مقدمات هم فراهم شده بود که حادثه تلخ پاسکو رخ داد و تصمیم گرفتم برای آنکه در حد خودم از حقوق آتش‌نشانان و کسبه پلاسکو دفاع کنم در شورای شهر بمانم.

وی ادامه داد: بعد از حادثه پلاسکو، ما سندی را تهیه کردیم و به تصویب رساندیم که در آن برای آتش‌نشان‌هایی که در این حادثه، جان خود را از دست دادند، سه مورد را پیش‌بینی کردیم؛ اول آنکه یکی از بستگان درجه یک این آتش‌نشانانی که جان خود را از دست دادند به استخدام شهرداری در آید. دوم اینکه اعتباری را برای کمک هزینه تامین مسکن به خانواده‌های آنش‌نشانان مصوب کردیم و سوم اینکه آتش‌نشانانی که جان خود را از دست دادند مانند آتش‌نشانان زنده حقوق بگیرند و هر سال هم حقوق آن‌ها افزایش پیدا کند تا بازنشسته شوند که من به نوبه خود، بعد از تصویب این سند، چگونگی و نحوه اجرای این مصوبات را پیگیری کرده‌ام.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: ما این روزها یک پلاسکوی روی آب داریم و آن حادثه کشتی نفتکش سانچی است. به زودی خانواده‌های این عزیزان با مشکلات مواجه می‌شوند و من از مسئولان می‌خواهم که چنین سندی را برای حمایت از خانواده‌های عزیزان جان باخته در حادثه سانچی تهیه کنند.

مهدی داوری - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی - نیز با تشکر از مصوبات و پیگیری‌های انجام شده توسط شورای شهر در خصوص این حادثه یادآور شد که یکی از خواسته‌های خانواده‌های آتش‌نشانانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، شهید محسوب شدن این آتش نشانان است.

مسجدجامعی در پاسخ گفت: شهید محسوب شدن این عزیزان، مراجع، قاعده و ضوابط مشخصی دارد اما با توجه به اینکه رهبرمعظم انقلاب از این آتش‌نشانان به عنوان شهید خدمت یاد کردند، می‌توان برای بهره‌مندی خانواده‌های این آنش‌نشان از حقوق و مزایای خانواده شهدا پیگیری کرد البته این نکته‌ای است که من سال گذشته نیز بر آن تاکید داشتم و گفتم شهرداری یا آتش نشانی حقوق و مزایای شهدا را برای خانواده‌های این عزیزان در نظر بگیرد.

به گزارش شهرنوشت ،شهربانو امانی و حسن خلیل آبادی - اعضای شورای شهر تهران - نیز به همین مناسبت در ایستگاه آتش نشانی تهران در میدان حسن آباد حضور یافتند.

انتهای پیام


9644272
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است