بین‌الملل 08:47 - 09 آبان 1393
رسانه های لبنانی تاکید کردند
بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی السفیر نوشت که قطر و ترکیه در 3 ماه گذشته بطور جدی برای حل پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی اقدام نکرده و آنکارا بطور رسمی و نهایی اعلام کرده است که در این پرونده هیچ کمکی به لبنان نمی کند.

به گزارش ایرنا، السفیر درشماره روز جمعه خود افزود: قطری ها تاکنون از ورود به پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی طفره می رفتند و می گفتند چرا برای حل این پرونده اقدام کنیم تا منافع آن نصیب عربستان سعودی وهمپیمانان آن در لبنان شود.



این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: اما اخیرا فرانسه و آمریکا ، قطر را تحت فشار گذاشته اند تا برای حل پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی بطور جدی با گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره مذاکره کند و تحرکات خود را در این زمینه سرعت ببخشد.



السفیر با بیان اینکه « اراده جامعه جهانی بر این است که اوضاع داخلی لبنان منفجر نشود و ترجمه این اراده در حل سریع معرکه اخیر شهر طرابلس در شمال لبنان دیده شد»، اضافه کرد: برهمین اساس در دو سه روز گذشته تحرکات سریع و جدی قطر را شاهد هستیم که در طول 3 ماه گذشته که نظامیان لبنانی توسط داعش و جبهه النصره ربوده شده اند، سابقه نداشته است.



این روزنامه لبنانی ادامه داد: فشار آمریکا و فرانسه و نیاز قطر برای پاک کردن پرونده و بهبود چهره خود نزد غربی ها که یکی از اهداف سفر امیر قطر به لندن هم بود، دوحه را وادار کرد که این بار بطور جدی به پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی ورود کند.



قطر تلاش می کند تا به منتقدان خود بویژه غربی ها ثابت کند که از گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره و امثال آنها در منطقه حمایت نمی کند.



رسانه های لبنانی نوشتند: « احمد الخطیب» میانجی قطری سوری الاصل روز دوشنبه گذشته وارد بیروت شد اما علت تاخیر در رفتن او به بلندی های شهرک عرسال، نبودن « ابو مالک التلی» سرکرده جبهه النصره در منطقه اعلام شد.



به نوشته این رسانه ها، سرکرده جبهه النصره در منطقه القلمون سوریه بعداز بازگشت به بلندی های شهرک عرسال (شمال شرق لبنان) با میانجی قطری از طریق اسکایپ تماس برقرار کرده و در باره زمان دیدار و مذاکره مستقیم به توافق می رسند.



میانجی قطری همچنین با « ابوعبدالسلام» یکی از سرکرده های داعش در منطقه تماس برقرار کرده و زمان دیدار و مذاکره را تعیین می کنند.



در حالیکه اعلام شده است ، اطلاعاتی که تاکنون در باره فهرست مطالبات داعش وجبهه النصره منتشر شده، درست نبوده ، ژنرال عباس ابراهیم فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان تاکید کرده است که لبنان برای مذاکرات واقعی و جدی از طریق میانجی قطری آماده است و این روند در سکوت کامل ادامه خواهد یافت.



رسانه های لبنانی تاکید کردند که اولویت نخست دولت لبنان جلوگیری از جنایت گروه های تروریستی تکفیری در بریدن سر نظامیان ربوده شده لبنانی است اما نمی توان به وعده های این گروه های دمدمی مزاج اطمینان داشت.



کمیته وزارتی دولت لبنان هم با استماع گزارش های ژنرال ابراهیم و« وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت لبنان که از طریق شیخ « مصطفی الحجیری» معروف به «ابوطاقیه» با تروریست های تکفیری در تماس است، بر حل پرونده همراه با صبر و تدبیر تاکید کرد.



« تمام سلام» نخست وزیر لبنان نیزدر دیدار با خانواده نظامیان لبنانی که حدود 3 ماه قبل توسط گروه های تروریستی تکفیری در جریان حمله آنها به شهرک عرسال ربوده شده اند، از این خانوده ها خواست تا به ابزاری برای تحقق توطئه های داعش و جبهه النصره یعنی ایجاد فتنه و جنگ داخلی در لبنان تبدیل نشوند و با دولت برای حل این پرونده همکاری کنند.



در همین چارچوب الاخبار دیگر روزنامه لبنانی با اشاره به « گسترش روند قاچاق کمک های پزشکی و غذایی برای تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در بلندی های شهرک عرسال»، نوشت که آنها دیگر برای حل پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی عجله ای ندارند و تنها درصدد تحریک خانواده نظامیان و اعمال فشار بر دولت لبنان برای دستیابی به همه مطالبات خود هستند.



الاخبار با بیان اینکه « دیروز 6 کامیون حامل مواد غذایی و پزشکی وارد شهرک عرسال شده است»، نوشت که هدف میانجی قطری فقط دریافت فهرست مکتوب و روشن مطالبات تروریست های تکفیری و تحویل آن به دولت لبنان است.



این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: اگر چه منابع سیاسی و امنیتی لبنانی اعلام کرده اند که این مواد غذایی و پزشکی در اختیار پناهجویان سوری قرار می گیرد اما منابع نزدیک به پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی تاکید کرده اند که سرانجام این مواد غذایی و پزشکی بطورقاچاق به بلندی های شهرک عرسال منتقل می شود.



الاخبار فاش کرد که در دو هفته گذشته از مبدا بیروت مبالغ زیادی پول ومواد غذایی و پزشکی برای تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره که نظامیان لبنانی را ربوده اند، فرستاده شده و نیروهای ارتش شنبه گذشته از سرنشینیان یک خودرو که درصدد رساندن خود به بلندی های شهرک عرسال بودند، 250 هزار دلار کشف و ضبط کردند.



راننده خودرو اعتراف کرده، قرار بوده است این پول را به واسطه های ربایندگان نظامیان لبنانی که از اهالی شهرک عرسال هستند، برسانند.



الاخبار نوشت: با دخالت یک مرجع سیاسی عالی رتبه ، سرنشینان خودرو آزاد و پول ها به آنها بازگردانده می شود.



ژنرال ابراهیم درگفت وگو با تلویزیون لبنانی NBN گفت که دولت لبنان در 3 ماه گذشته منتظر بوده است تا ربایندگان نظامیان لبنانی فهرست نهایی مطالبات خود را ارائه کنند اما آنها همواره طفره می روند و گفته اند که فقط این فهرست را به قطری ها تحویل می دهند.



خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


5080842
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است