بین‌الملل 08:41 - 08 شهریور 1393
همزمان با ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان، هواپیمای اختصاصی وی هم از آمریکا وارد فرودگاهی در استانبول شد تا تحویل مقامات ترکیه شود.

به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: این هواپیمای ایرباس (A300-220) دو سال و نیم پیش سفارش داده شده بود و طراحی و بازساخت آن در شهر سنت آنتونیو آمریکا انجام شده است.

این هواپیما همزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری اردوغان وارد فرودگاه "سابیحا گوکچک" استانبول شد. این هواپیما قرار است پس از انجام تشریفات گمرکی و رنگ‌آمیزی به عنوان هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور ترکیه مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت این مدل هواپیما 221 میلیون دلار بوده که حدود 100 میلیون دلار بیشتر جهت اختصاصی‌سازی و نصب تجهیزات اضافه پرداخت شده است.

این هواپیما می‌تواند بدون توقف 15000 کیلومتر مسافت را طی کند.

مخالفان حزب حاکم ترکیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری از استفاده اردوغان از امکانات دولتی در جریان مبارزات انتخاباتی به شدت انتقاد کرده‌اند و جلسه مراسم تحلیف اردوغان در پارلمان ترکیه نیز با تحریم نمایندگان حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق (CHP) برگزار شد.

ریاست جمهوری ترکیه یک هواپیمای ایرباس 319، دو هواپیمای gulfstream اس 500، دو هواپیمای gulfstream مدل جی آی وی و چند هواپیمای دیگر در اختیار دارد.

انتهای پیام


4596059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» افسر اطلاعاتی سابق نیروی دریایی آمریکایی گفت: ایران با عملیات اخیر نشان داد هر زمان بخواهد می‌تواند ضربات راهبردی را از حیث نظامی به رژیم اسرائیل وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه انگلیسی گزارش داد با توجه به سرنوشت پدافند هوایی اوکراین، می‌توان گفت اسرائیل هم در درازمدت قادر به حفظ توان کنونی پدافند هوایی خود نیست و بالاخره در برابر انبوه موشک‌های بازیگران منطقه کم می‌آورد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا ادعای رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی نیست را رد و تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب غزه، هشت نفر شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه انگلیس، به سران اسرائیل هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه ایتالیا از اجماع دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده اسراییل در سازمان ملل به درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل حمله کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صدراعظم آلمان بار دیگر خواستار خویشتن داری کشور‌های منطقه به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه قطر از تحت فشار قرار گرفتن کشورش از سوی طرف‌های خارجی پیرامون مذاکرات صلح انتقاد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است