فرهنگی‌هنری 17:10 - 10 اردیبهشت 1396
تقی علیقلی‌زاده تهیه کننده «رستاخیز» خبرهای منتشر شده مبنی بر صدورِ محکومیت و جریمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پرونده قضایی این فیلم را تکذیب کرد.

تهیه‌کننده «رستاخیز» تعیین خسارت ۱۵ میلیاردی را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس،این روزها هیات حکمیت در حال بررسی و تعیین وضعیت این فیلم سینمایی است و در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر محکومیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرداخت 15 میلیارد تومان به واسطه ممانعت از اکران فیلم رستاخیز با وجود صدور پروانه نمایش منتشر شد و همین خبرها از پرداخت 1.5 میلیارد تومانی به عنوان اولین بخش از غرامت به سرمایه گذاران این فیلم سینمایی حکایت داشت اما آن گونه که صاحبان این فیلم می‌گویند هنوز وضعیت پرونده شکایتِ قضایی عوامل این فیلم سینمایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقطه مشخصی نرسیده است.



تقی علیقلی‌زاده تهیه کننده «رستاخیز» درباره روند قضایی این پرونده گفت: شکایت ما به دیوان عدالت اداری که منجر به محکومیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد ، به دورانِ آقایان جنتی و ایوبی باز‌می گردد. در همان زمان سازمان سینمایی درخواستِ تجدیدنظر داد که این دادگاه احتمالاً در آبان ماه برگزار می‌شود.



در صورتِ محکومیت قطعی سازمان سینمایی در شعبه تجدیدنظرِ دیوان عدالت اداری ، زمینه شکایت حقوقی متکی بر رای دیوان برای تعیین خسارت فراهم می‌شود.

تعیین رقم خسارت توسط مراجع قضایی و پرداخت یک و نیم میلیارد تومان به عنوان بخشی از خسارت به صاحبانِ فیلم «رستاخیز» واقعیت ندارد.



پس از این تغییرات، یک هیات حکمیت با حضور چهره های فرهنگی تشکیل شد تا درباره این فیلم رایزنی‌هایی صورت پذیرد و در نهایت درباره اکران «رستاخیز» و همچنین سایر جزئیات تصمیم گیری نماید.



فیلم سینمایی «رستاخیز» نخستین پروژه کاملاً خصوصی است که به مضمونِ ارزشمند و ماندگار قیام عاشورا پرداخته که حتی نگاتیوهای فیلمبرداری‌ این اثر ، از سهمیه دولتی نبوده و جداگانه به کشور وارد شده و همچون همه پروژه‌های بین‌المللی از مرحله پیش از تولید دارای «طرح تجاری / Business Plan» بوده و سازندگان این تصور را داشتند که با اکران و عرضه وسیع این فیلم در کشورهای شیعه و مسلمان می‌توانند هزینه تولیدش را بازگردانند.



این فیلم تاریخی ، مذهبی و حماسی که از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند، از فیلمبرداری شگفتی‌انگیزی برخوردار است که با 250 جلسه فیلمبرداری، دقت نظر کارگردان را نیز روایت می‌کند ؛ علاوه بر این، از جلوه‌های ویژه بسیار باکیفیتی بهره برده که در تراز جهانی، یک اثر شاخص است.



این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت ٩ سیمرغ بلورین و تندیس بیرق طلایی (مصطفی عقاد) گردید.

رستاخیز سیمرغ بهترین فیلم و سیمرغ بهترین کارگردانی را دریافت کرده و در جشنواره بین المللی غدیر در نجف اشرف و جشنواره بین المللی بغداد بعنوان بهترین فیلم مورد تحسین قرار گرفته است.


9057714
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است