استانی 00:15 - 18 آبان 1397

آیین «سر صفری» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز ماه صفر و پس از دو ماه عزاداری و سوگواری عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) آیین سنتی «سر صفری» از مراسم های آیینی مذهبی این شهرستان که ویژه  آخر ماه صفر است به همت هیئت متوسلین حضرت زینب(س) کوی عبدامام گناوه عصر پنج شنبه  با حضور عزاداران برگزار شد.

در این مراسم  از حاج رضا برازجانی خادم حسینیه معتمدی، حاج سیدحسین موسوی نسب بانی حسینیه سید احمد، حاج غلامعلی درزاده از ذاکرین و چاوشی خوانان محله امام زاده و کربلایی ایرج کریمی نوحه خوان حسینیه عبدامامی به عنوان چهار نفر از پیرغلامان حسینی و مداحان  اهل بیت (ع) تجلیل شد.

محمد مظفری مسئول هیئت متوسلین حضرت زینب کبری(س) کوی عبدامام گناوه گفت: مراسم سر صفری از آیین‌های مذهبی است که در روز آخر ماه صفر همه ساله در شهرستان گناوه برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم «سر صفری» ریشه کهن در شهرستان گناوه دارد که در هر منطقه بنا به اعتقادات خود مردم  مراسمی را برای آخر ماه صفر اجرا می کنند.

محمد مظفری افزود: در بعضی از مناطق که به صفر درک معروف است با دود کردن اسفند در خانه‌ها و کوچه‌ها یا آتش درست کردن و گرداندن در خانه‌ها و کشتن مرغ برای خون‌ریزی با ماه صفر خداحافظی می‌کنند.

برنامه‌های مختلفی شامل به اهتزاز درآوردن پرچم متبرک بارگاه امام حسین (ع) در محل حسینیه حضرت زینب (س) کوی عبدامام، اجرای دسته موزیک و مداحان هیئت متوسلین زینب کبری (ع)، دمام و سینه‌زنی سنتی در این مراسم معنوی اجراشد.


9968216
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است