فرهنگی‌هنری 10:29 - 01 مهر 1396
وزیر ارشاد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:
همزمان با اولین روز سال تحصیلی جدید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زنگ مدرسه «معلم شهید» را نواخت.

مدرسه علاوه‌بر کتابخوانی محل بهره‌بری از فیلم، موسیقی و تئاتر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز همزمان با بازگشایی مدارس، زنگ مدرسه ابتدایی پسرانه معلم شهید در منطقه ۵ تهران را نواخت.

سیدعباس صالحی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز ایام محرم، گفت: مدرسه محل دانش آموختن است و علاوه بر بهره بردن از کتاب‌های درسی می‌توان از دیگر کالاهای فرهنگی مانند فیلم، موسیقی و کتاب نیز استفاده کرد.

وی افزود: امروز روز اول مهر است و بیش از ١٣ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی وارد مدرسه به عنوان خانه دوم خود می‌شوند. مدرسه خانه دوم ۱۴ میلیون ایرانی است و نه تنها محلی برای دانش اندوزی که محلی برای یادگیری برقراری ارتباطات اجتماعی، عاطفی و ... است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مدرسه می‌توان فضائل اخلاقی مانند صداقت و درستکاری را بالا برد.

صالحی با تاکید بر توجه به کتاب‌های غیر درسی در کنار کتاب‌های درسی، اظهار کرد: کتاب‌های غیر درسی در کنار کتاب‌های درسی به دانش آموزان کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای حوزه دانش آموزی خود ارتباطات و مهارت‌های خلاق خود را نیز ارتقا دهند.

وی گفت: موسیقی، فیلم، تئاتر و نقاشی به عنوان دیگر کالاهای فرهنگی در کنار کتاب بر پرورش خلاقیت دانش آموزان می‌افزاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جامعه خلاق از مسیر مدرسه خلاق گذر می‌کند بنابراین پرورش خلاقیت در این دوران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بر اساس این گزارش، در این آیین، محمدمهدی احمدی مدیرکل حوزه وزارتی و مهرداد آگاهی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صالحی را همراهی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه این آیین از بخش‌های مختلف مدرسه معلم شهید بازدید و در جریان روند فعالیت‌های آموزشی آن قرار گرفت.


9431774
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است