فرهنگی‌هنری 17:43 - 18 بهمن 1394
وی گفت: در یک کشور اسلامی، باید به پوشش اسلامی هم توجه ویژه داشت. متاسفانه ما هیچ‌گاه در بخش حجاب، شاهد داوری نبوده‌ایم.

داوران جشنواره مد و لباس فجر، بخش حجاب را هم رقابتی کنند

به گزارش سرویس فرهنگی-اجتماعی جام نیـوز، فاطمه عظیمی با اشاره به نقش مد در جهت‌دهی به جامعه گفت: مد را می‌توان، یک جریان فکری دانست که با ظهور خود در سبک پوشش و بیان بصری جامعه تاثیر می‌گذارد. گاه این جریان فکری به صورت خود جوش از دل جامعه پدید می‌آید و در بین مردم گسترش می‌یابد  و گاهی ظهور آن جریانی برنامه ریزی شده و مبتنی بر ضرورتی ویژه است که گسترش می یابد.

 

این طراح لباس درباره جایگاه طراحی چادر به عنوان یک سبک پوشش گفت: چادر پوششی است که در طراحی آن محدودیت هایی وجود دارد. البته، طی چند سال اخیر، نوآوری‌هایی در سبک طراحی چادر صورت گرفته که در نوع خود قابل توجه است.

 

عظیمی که خود از طراحان چادر به شمار می‌رود به طرحی که برای ایجاد تنوع در این نوع پوشش، ارائه کرده، اشاره و بیان کرد: طرح‌های متنوعی از چادر تا کنون به بازار آمده؛ ما طراحان شایسته‌ای در کشور داریم  که می‌توانند در زمینه طراحی چادر، ایده های ارزشمندی ارائه دهند.

 

این طراح لباس، به رسمیت شناختن هنر طراحی را ضروری دانست و افزود: اگر بهای کارهای خلاقه را بشناسیم و پذیرای طرح‌های تازه باشیم، می‌توانیم طراحی لباس را به عنوان یک هنر کاربردی و اثرگذار در جامعه بپذیریم؛ در این صورت، طراح هم قادر خواهد بود جایگاه اجتماعی خود را به دست آورد. البته توجه به این نکته ممکن است چندان مهم به نظر نرسد اما اگر به جایگاه هنر در شکل دهی به ذهنیت جامعه قائل باشیم به یقین هنر را در کانون توجه قرار خواهیم داد.

 

عظیمی به ضرورت رقابتی شدن پوشاک مرتبط با حجاب اشاره و بیان کرد: فکر می‌کنم در یک کشور اسلامی  که جشنواره‌هایی مانند جشنواره مد و لباس فجر در آن برگزار می‌شود باید به پوشش اسلامی هم توجه ویژه داشت. متاسفانه ما هیچ‌گاه در بخش حجاب شاهد داوری نبوده‌ایم و به باور من آن چه لازم است در جشنواره ها بگنجانیم داوری پوشاک مرتبط با حجاب از جمله چادر است./ مهر

1059


7661922
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است