فرهنگی‌هنری 17:27 - 14 مهر 1394
رئیس اجلاس سیزدهم عنوان کرد
سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با حضور 110 مهمان داخلی و خارجی کشورمان شب گذشته، 13 مهرماه در محل حسینیه اعظم لارستان آغاز به کار کرد.

برگزاری اجلاس پیرغلامان برای نخستین بار در 2 نقطه کشور

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، شامگاه دوشنبه - 14 مهرماه - رئیس سیزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی، برگزاری این اجلاس را فرصت مناسبی جهت ترویج نهضت حسینی در تمام نقاط دنیا برشمرد و گفت: حضور مسلمانان شیعه و سنی در این اجلاس فرصت مغتنمی جهت افزایش وحدت میان مسلمانان است.

محمود عاطفی گفت: امسال برای نخستین بار است که این اجلاس در دو نقطه یک استان برگزار می‌شود که این مسئله به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی است که در شهرستان لارستان وجود داشته است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم امام‌جمعه اهل سنت خنج نیز، خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) را منادیان وحدت برشمرد و افزود: جامعه امروز اسلامی ما نیاز به وحدت هرچه بیشتر دارد و شاید حلقه مفقوده امت اسلامی امروز آیه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ؛ باشد، که خداوند در آن می‌فرماید "در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید" (آیه 10 سوره حجرات).

شیخ عبدالصمد ابونجمی، ضمن ابراز تأسف از جنایت‌هایی که گروه‌های تروریستی به نام اسلام انجام می‌دهند، گفت: دینی که با کشتار و آواره کردن مسلمانان دیگر باشد که ارزش ندارد و ما خلافت و حکومتی که همراه با آواره کردن و کشتن و تجاوز به ناموس مردم باشد را نمی‌خواهیم.

ابونجمی، حب اهل بیت پیامبر(ع) را نشانه ایمان یک مؤمن دانست و گفت: اگر مسلمانی حب اهل بیت پیامبر و آل او در دل ندشته باشد بویی از ایمان نبرده است و نمی‌شود که محبت رسول خدا(ص) را داشت اما اهل بیت (ع) و اصحاب او را جدا کرد؛ به همین منظور به محبت بزرگان دین و در رأس آن‌ها ائمه دین به‌عنوان یک شاخص اصل در دین نگاه می‌کنیم.

نماینده مردم لار، خنج و گراش نیز در این مراسم گفت: حضور علمای اهل سنت در این اجلاس نشانه وحدت، همدلی و محبتی است که در قلوب مسلمانان شیعه و سنی این منطقه وجود دارد.

جمشید جعفرپور ادامه داد: عاشورا به این خاطر ماندگار شد که در آن واقعه بزرگ اسفبار یک تابلوی کامل و یک نقشه جامع و الگوی کامل برای مردم در هر عصر و زمانی ترسیم شد و هرکس اعم از زن، مرد، پیر، جوان، فقیر، غنی و حتی کودک 6 ماهه می‌تواند برای خود الگویی در صحنه عاشورا بیابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم انتقال نهضت حسینی به نسل‌های بعد گفت: عاشورا چون پیام‌آورانی مانند حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) داشت که این نهضت ماندگار شد و امروز نیز ذاکران، مداحان، مرثیه‌خوانان و پیرغلامان هستند که ادامه‌دهنده راه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) هستند و اجازه نمی‌دهند تا این ظلم بزرگ از یاد مردم برود لذا باید از این افراد تجلیل کرد زیرا پیرغلامان کار زینبی انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم نهضت امام حسین(ع) زنده بماند باید از ذاکران آن حضرت تجلیل کنیم، گفت: البته باید این فعالیت ذاکری اهل بیت(ع) را از اوهام و خرافات پاک کرد و زدود و بصیرت و معرفت را در مجالس اهل بیت(ع) تعمیق کرد.

جعفرپور با بیان اینکه اخلاص، بصیرت و معرفت مداح و ذاکر است که می‌تواند مردم را به دسته‌های سینه زنی بکشاند، گفت: عاشورا سر سلسله تحولات بسیار زیادی در این کشور و سایر کشورها بوده است و باید این میراث گرانبها را نگه داشت و به نسل‌های بعد منتقل کرد.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های پیرغلامان و علمای بزرگ لارستان همچون مرحوم آیت‌الله آیت‌اللهی، مرحوم آیت‌الله سیدمجتبی لاری، حجت‌الاسلام نسابه و غیره تجلیل شد و در ادامه از 23 پیرغلام محله‌ها و مناطق مختلف این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی که از روز گذشته با ورود 850 پیرغلام به شهر لار کار خود را شروع کرده است، عصر امروز با ورود همه مدعوین این همایش بزرگ مذهبی به شیراز رسما" آغاز می شود.

مراسم ورود مهمانان سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی به شیراز زنده از ساعت 16 در سیمای مرکز فارس پخش شد. همچنین این مرکز برنامه ریزی ویژه ای را برای پخش مستقیم حضور مداحان و ذاکران حسینی در حرم شاه چراغ (ع) تدارک دیده است.

پخش مستفیم سیزدهمین اجلاس از محل تالار حافظیه و اختتامیه در حرم مطهر شاهچراغ (ع)از دیگر برنامه هایی است که بینندگان می‌توانند از شبکه استانی فارس مشاهده کنند.

سیزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در این دوره با حضور 724 مداح داخلی و 34 ذاکر خارجی از 13 مهرماه کار خود را از استان فارس آغاز کرده است. این اجلاس طی روزهای 14 تا 16 مهرماه رسما در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام


7169636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است