اجتماعی 11:27 - 08 آذر 1393
شیراز - ایرنا - عضو شورای عالی کاشت حلزون شنوایی کشور و رییس مرکز کاشت بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران بیان کرد : در حال حاضر ایران در زمینه تعداد انجام عمل های کاشت حلزون شنوایی در رده پنجم دنیاست و مراکز کاشت کشور در وضعیت خوب و جایگاه بالایی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر احمد دانشی که ریاست کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی را نیز به عهده دارد امروز در بازدید از امکانات علمی کاشت حلزون شنوایی در شیراز افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز از مراکز رده اول کشور است .



رییس چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی پس از بازدید از مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز گفت :در صورت تامین امکانات از جمله اختصاص پروتز ، شیراز توانمندی های بیشتری در زمینه کاشت حلزون شنوایی دارد.



دکتر دانشی افزود :علاوه بر مرکز کاشت سطح بالا و همچنین تعداد عمل های جراحی کاشت حلزون شنوایی که در ردیف های اول کشوری است ، شیراز در زمینه چاپ مقالات پژوهشی در مجلات بین المللی نیز در کشور از برترین هاست .



وی اظهار داشت : با توجه به توانمندی های مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز ، چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی ، برای نخستین بار در خارج از تهران و به میزبانی شیراز در اردیبهشت دو سال آینده برگزار می شود .



حسام الدین امام جمعه ، مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه ایران نیز پس از بازدید از بخش شنوایی و مرکز کاشت حلزون بیمارستان خلیلی شیراز ، اظهار داشت :شیراز از مراکز مهم کشور در زمینه کاشت حلزون شنوایی است که با توجه به امکانات و توانمندی های موجود می تواند در زمینه توریست درمانی در این حیطه فعال گردد .



وی افزود : در مرکز کاشت شیراز فعالیت ها در سطح بین المللی است و مقالاتی نیز توسط جراحان ، شنوایی شناسان و گفتار درمانان این مرکز در سطح بین المللی ارایه و منتشر شده است .



امام جمعه به عنوان عضوی از کمیته کشوری کاشت حلزون شنوایی ، گفت :در حال حاضر حمایت های اولیه در زمینه در اختیار گذاشتن پروتز و هزینه جراحی انجام می شود ، اما با توجه به اینکه پروتز شنوایی پس از چندسال نیاز به سرویس ، نگهداری و تامین قطعات دارد ، باید حمایت های بلند مدت نیز برای این بیماران در نظر گرفته شود .



رییس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت :شورای عالی کاشت حلزون شنوایی کشور شامل رییس شورای عالی پزشکی ، دو نفر از مدیران ارشد هیات امنای ارزی ، پنج نفر از روسای مراکز بزرگ کاشت حلزون شنوایی کشور و نماینده گروه توانبخشی کاشت حلزون علاوه بر بازدید از مرکز شیراز ، در جلسه هیات رییسه دانشگاه نیز حضور یافتند و به ارایه گزارش و بررسی پیشنهادهایی از جمله تولید پروتز در ایران ،روش های پیشگری از ناشنوایی و جذب بیماران خارج از کشور پرداختند .



دکتر سید بصیر هاشمی افزود : چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی در اردیهشت ماه سال 95 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود که با حضور اعضای شورا ، بحث و تبادل نظر جهت هر چه پربارتر اجرا شدن آن صورت گرفت .



الهه نصرت پور ، نخستین بیمار جراحی شده در مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز در جلسه شورای عالی کاشت حلزون شنوایی کشور و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز حاضر شد و به نمایندگی از تمامی بیماران بهبود یافته ، از فعالان در این عرصه قدردانی نمود.



این نوجوان که اکنون در مقطع تحصیلی اول دبیرستان در مدرسه عادی و همراه با دانش آموزان عادی تحصیل می کند ، در سن دو سالگی در مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز مورد عمل جراحی قرار گرفته و اکنون همانند شهروندی عادی در حال ادامه تحصیل و زندگی است .



کاشت حلزون شنوایی استفاده از یک وسیله الکترونیکی پیشرفته است که حس شنوایی را از طریق تحریک عصب شنوایی به افراد مبتلا به نقص شنوایی باز می گرداند.



افزایش آگاهی از اصوات محیطی ، بهبود شناسایی اصوات گفتاری و تولید و افزایش مهارتهای لبخوانی از مزایای کاشت حلزون شنوایی است.



677

انتهای پیام /*


5293937
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است