گوناگون 13:36 - 28 فروردین 1397
مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن:
بابایی گفت: کارگاه ارتقای کاتبان ممتاز بصورت جدی هرماه برگزار خواهد شد و هر ماه تعدادی از کاتبان برجسته و ممتاز پیرامون موضوعات نسخ نویسی مباحثی را مطرح خواهند کرد.

کارگاه ارتقای کاتبان ممتاز برگزارمی شود/برنامه های سال جدید

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بابایی مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم ضمن بیان گزارشی از عملکرد این مرکز در سال گذشته گفت: در سال ۹۶ برنامه متنوع و متفاوتی را برگزار کردیم که  بزرگداشت مرحوم میرزا احمد نجفی زنجانی در شهر زنجان به همراه نمایش آثار استاد نجفی زنجانی و نمایشگاه آثار کاتبان دارالکتابه از جمله اولین برنامه های این مرکز در سال گذشته بوده است.

وی با اعلام دیگر برنامه های این مرکز افزود: دو دوره  کتابت صحیفه سجادیه به خط عذرا عبدالله پور  و الهام میرطلایی از اصفهان کتابت صحیفه سجادیه، کتابت قرآن کریم به خط مرتضی رهنما، مشارکت در نمایشگاه قرآن کریم مصلی در ماه مبارک رمضان در سال گذشته  که همراه با نمایشگاه آثار و کارگاه کتابت قرآن در تهران و مشهد ، نمایشگاهی از آثار استاد عدنان قزاز از کشور عراق  به همراه یک جلسه کارگاه که ثلث نویسان برجسته برگزار کردند از جمله بخشی از فعالیت های دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم بوده است.

بابایی با اشاره به چاپ و رونمایی از قرآن به خط استاد محمد علی قربانی که در اواخر تابستان سال ۹۶ تصریح کرد:  کتابت قرآن کریم توسط ۳۰ نفر از نسخ نویسان که به حرم کاظمین اهدا خواهد شد و مراحل تصحیح و اقلام و تذهیب انجام شد که  در اواخر زمستان سال گذشته این قرآن رونمایی شد از دیگر فعالیت های این بخش بوده است.

وی با اعلام انتشار نشریه صحیفه که ویژه نامه معرفی فعالیت های دارالکتابه است، اظهار داشت: دو جلسه کارگاه ارتقای کاتبان قرآن کریم با محوریت پژوهش که مطالب بسیار مفیدی در آن عرضه شد به همراه یک جلسه کارگاه کتابت سوره فجر در موزه قرآن کریم حرم رضوی با همکاری مرکز آفرینش های آستان قدس در دهه فجر از دیگر برنامه های شاخص دارالکتابه بوده است.

مدیر اجرایی دارالکتابه با برشمردن چاپ جز سی ام قرآن به خط استاد ابالفضل خزایی و همکاری با مرکز آموزش جامع مهارتی حوزه علمیه جهت آموزش خطوط قرآنی در حوزه های علمیه ادامه داد: در سال ۹۷ کتابت چندین قرآن و مفاتیح را آغاز همچنین چندین سال پیش کاتبان ما آغاز به کتابت قرآن کردند که به فضل الهی امسال  به اتمام خواهد رسید و اجزای پایانی آن نوشته می شود.

وی با برشمردن دیگر برنامه های  دارالکتابه در سال جدید اضافه کرد: کارگاه ارتقای کاتبان ممتاز بصورت جدی هرماه برگزار خواهد شد و هر ماه تعدادی از کاتبان برجسته و ممتاز پیرامون موضوعات نسخ نویسی مباحثی را مطرح خواهند کرد.


9748727
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است